HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 7 februari 2013

Vi människor

Hej hej...

Veckan tickar vidare, i ett väldigt tempo måste jag säga.
Att veckorna går fort under den här tiden på året stör mig inte det minsta.
Den förbannade vintern kom tillbaka (såklart) men för att som så många andra vara lite positiv så visst, det har blivit ljusare både på morgonen och på kvällen.
Igår var det kvällsmöte på jobbet och det är alltid spännande.
Ja, inte själva mötet kanske utan vad man tar sig för från det att den vanliga arbetstiden är slut till det att mötet startar.
Nej, jag åker inte hem.
Igår packade jag ned löpargrejer OM jag skulle få lust att ta ett pass....
Att jag ens trodde på det själv...
Klart att jag inte gjorde.
Det var grått, bistert och till på köpet så började det snöa...
Kanske för att det var så långt ifrån att ha någon som helst lust att springa så fick jag lust någonstans ifrån.
Så jag sprang 9 km medan snön dundrade mig i pannan.
Mina nya Adidas adizero XT dominerade på dom snöfyllda gatorna och stigarna men det mest spännande var att jag gjorde premiär som löpare i tights.
Suveränt...
Så skönt och trots att dom är så tunna så var det inget problem alls att bara ha dom i nollgradigt väder.

Det är lite spännande det där fenomenet att när man väl har lämnat tryggheten och värmen inomhus så är det inget som helst problem att springa en sväng trots att det är den fullaste vinter.
Problemen finns bara innan....

Den här vecka så har jag lite sådär provat att fasta...
Har läst en del om det från olika personer och hade lite lust att testa.
Nu har jag inte testat alls seriöst utan bara lite hipp som happ.
Det började en morgon när jag kände, att varför ska jag äta frukost när jag inte alls är hungrig.
Inget problem att hoppa över märkte jag.
I söndags kväll så åt jag middag klockan 20:00 och sedan lät jag helt enkelt bli att äta förrän exakt 24 timmar senare, alltså klockan 20:00 på måndagskvällen.
Nej, hungrig blev jag inte och magen kurrade inte heller.
Sista två timmarna kände jag mig lite lätt "låg" men på ett skönt avslappnat sätt.
Läser att en människa här bara äter mellan 12-20 och fastar resten av dygnet så det finns olika upplägg.
Jag känner att det är lite spännande men att jag måste läsa på mer om ämnet och bli lite mer kontinuerlig om jag ska köra.
Fast jag tror att man bara gör detta i perioder...
Visst fattar jag att många skriker rätt ut när dom hör talas om såna här saker men för sjutton slappa nu av och tänk efter lite...
Hur länge har vi människor traskat omkring här på jorden och varit tvugna att ta med ett äpple, två bananer bara för att man ska vara utanför sitt hem eller arbetsplats i två timmar ??
Inte länge va??
När vi människor var jägarfolk (typ det vi varit den stööörsta delen av vår existens) så klarade vi oss såklart länge utan mat.
Då funkade det ju inte så bra att bara för att man inte ätit på fem timmar så mer eller mindre slutade man att fungera.
Så är det nu...
Då var man tvungen att kunna prestera på alla sätt trots att man var hungrig och trött och givetvis så gick det bra.
Bara för att vi nu har mataffärer stora som flygplatsterminaler så behöver vi inte äta hela tiden.
Kanske kan vara skönt för kroppen att inte hela tiden ta hand om mat som glider ner, ett hoppande blodsocker och fundera ut vad man ska stoppa i sig härnäst.
Vi är inte gjorde för det kan jag lova...

Nu säger jag god natt och välkommen åter imorgon.

Jaha, tightsen har jag...
Bara kroppen kvar...
Det fixar jag.

Inga kommentarer: