HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 1 februari 2013

Vårdag

Jag sov 11 timmar i natt...
Obehagliga drömmar om bråkiga skolbarn och annat konstigt hann jag med.
Dagen har gått fort, men det kanske kan ha att göra med dom där 11 timmarna.
Piggare än igår men att jag är uppe mycket är att överdriva ett par grader.
Hämtade en skolbok i bilen och passade då på att ta med kameran ut för att fotografera våren.
En väldigt tillfällig vår visserligen då det ska bli ett gäng minusgrader dygnet runt nu i helgen.
Den här ser alltid lika fin ut...

Vårstormarna har kommit...
Ni minns hur den här var begravd för exakt en månad sen va ?

Knoppar på syrenen...
Det är sol på allt annat men jag lyckades missa sol på knoppen.

Tänk när det är damm här...
Det blir spännande.
 
Jag vet att jag kanske borde vänta med att berätta om boken (se gårdagen) tills jag läst ut den men har lite lust att skriva lite ändå...
Ni som köper en påse godis och anser att ni är kassa för att ni är i den där påsen och tar några bitar både på tisdagen, onsdagen och torsdagen.
En påse ni alltså köpte lördagen innan...
Ni har ingen ingen aning om vad det innebär att vara sockerberoende på ett riktigt sjukt sätt.
Ju mer jag läser ju mer kommer jag ihåg av mitt eget beroende och kanske inser jag också på vilket sätt det har påverkat mig negativt genom att jag sett mig själv som något dåligt...
Återkommer i saken...
Skriver här av några rader ur boken Vitt begär av Gunilla Sahlin.
 
Jag älskar maränger.
Jag skulle kunna göra vad som helst för att få smaka.
Inget hindrar.
Första smulorna på tungan är en explosion av njutning.
Allt blir vackert.
Sedan blir allt mörkt.
Jag minns ingenting förrän två timmar senare när jag vaknar till av en smäll i huvudet halvt sittandes halvt liggandes vid köksbordet.
Klockan är kvart i fyra på morgonen.
Jag har en blixtrande huvudvärk.
Framför mig ligger den tomma marängpåsen.
Men också kakburken med Drömmar, de ljusgula runda kakorna som smälter i munnen när man äter dom.
Burken är tom.
På bordet står också ett tomt florsockerpaket.
 

Visst ja, tv-bänken.
Det är alltså en ikea-liatorp som kommit in i mitt hem.
Nej, inte inkopplad...
 
Imorgon efter frukost (eller före) så ska jag ta en lugn promenad ner till ICA Brasken och handla.
Kaffe som jag hade så mycket ganska nyligen är nu i det närmaste slut.
Smör går åt som....i solsken och antagligen så köper jag broccoli och en stor bit ost också.
Och åtta-nio hekto lösgodis såklart inför myshelgen.
 
Bara skojade...
 

Inga kommentarer: