HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 22 februari 2013

Må bra

Knappa fyra timmar innan löpandet startar...
Givetvis så känns det kul och hemskt på samma gång.
Den första rundan tar jag uppe i Kimstad och den blir bara kul.
Att veta att man är med på ett sånt här stållepro kan man ju bara le åt.
Dom sex minusgraderna är väl ärligt talat inte lika roliga.
Att känna att detta är något idiotiskt och till och med livsfarligt är såklart att ta i väldigt mycket.
Gör det ont i en fot eller ett ben eller att inte något annat känns bra och man inte kan springa....så lägger man såklart av.
Ganska givet.
Det är hela tiden bara en mil.
Jag kommer aldrig att vara långt hemifrån.
Till Kimstad så tar jag givetvis bilen.
Det vore något annat om man skulle ut på t.ex. en liten segeltur från Portugal till USA.
Går något fel då så kan man ha långt hem....utan båt.

Jag har lagat Runes energikakor som i och för sig inte ger så mycket energi eftersom jag har gjort om dom till lchf-style.
Jodå, energi det också.
Ska bara stelna så kan jag skära dom i bitar.

Här nere i hörnet tänkte jag tillbringa mina vilotimmar närmaste dygnet.
Mjukt. bekvämt och datorn kan jag ha på bordet.
Väckarklockan (uti fall) finns där i närheten.

Fick frustrationsproblem nyss när ipoden inte fungerade som jag ville.
Det gick inte riktigt att få fast hörlurarsladden i ipoden och när ipoden spelat i en minut så la han av.
Hmmm....
Hämtade en nål och lyckades fiska ur den här luddbollen.
Sen gick det som en dans.
 

Jaa, vad ska man säga ??
Joo, så här var det.
Jag fick något bra erbjudande att prenumerera på en tidning och tänkte att "aktiv hälsa" kan jag väl prova några nummer.
Nästa erbjudande kom störtande direkt...
Nu när jag prenumererat på en tidning så kan jag välja några nummer av en annan tidning nästan gratis.
Valde den här både av nyfikenhet och för att jag antagligen är en ganska korkad varelse.
Tvi fan sånt skit...
Stackars människor som skriver in och vill ha goda råd från vad dom tror är expertfolk.
....Jo, vill du gå ner i vikt så får du försöka dra ner lite på godis och fika, gärna byta vitt bröd mot ett mörkare och så måste du börja med någon motionsform.
NAHEE...
Det hade nog brevskrivaren hört sisodär 246 gånger tidigare.
Dåliga råd hela tiden och dåliga artiklar.
Dom tror att dom är hippa men deras åsikter var direkt från 1980-talet.
 
Det här tog dock priset vilket kommer att göra att jag kommer att maila dom och be vänligt men bestämt att inte skicka denna skittidning till mig igen.

Förstår att det inte är lätt att läsa men det talas om här att allt det negativa vi numera har hört om margariner stämmer inte.
Nope, inget av det stämmer.
Margarin är kanon.
Satans idioter.
Så uppenbart att margarintillverkarna köper sig den här sidan, skriver texten och hoppas att alla må bra-läsare köper detta.
Visst, desperata människor kan göra sånt, men hur i helvete kan må bra gå med på det vilka summor vi än snackar om.
Hur i helvete är det möjligt samtidigt som man kallar sig MÅ BRA ????
 
Så, nu har jag fått skrika av mig lite också.
Ska göra lchf-ostkaka nu som jag kan äta när jag blir hungrig någon gång.
 
Vi får se när vi hörs nästa gång....och förresten hörrni, så har jag nu kollat upp att det för lilla mig kostar 120:- av ta en tripp in på badhuset.
Skapligt...

Inga kommentarer: