HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 2 februari 2013

Tack solen....och dhl

Vilket fantastiskt väder det var idag.
Den fantastiska solen visade upp precis hur bra den kan vara...
Tack och lov att det KAN vara så här fastän det bara är den 1 februari.
Jo. jag tog på förmiddagen min morgonpromenad (ja, ni fattar...) ner till Norsholm och jag njöt och kände mig både pigg och glad.
Att jag blev trött och fick vila efter hemkomst är en annan sak.

Fastnade vid datorn mycket idag och började bland annat klicka mig runt bland frågetecken om flygmat.
Jag ska för första gången inte få den välkända lilla brickan med dom små burkarna framför mig.
Spontant lika skönt det, för lita på att den där maten är sämre än skolmaten.
Sämst med andra ord.
Frågan är nu såklart vad jag ska äta istället och hur det ska gå till??
Jag ska ju åka så tidigt på morgonen så det känns inte jätteaktuellt att äta supermycket klockan fem på morgonen.
Lutar att jag tar med mig lite ost, korv och smörtärningar ocg troligtvis så kommer jag både genom tull och ombord på planet med det.
Lite vin till det där så är jag i hamn..:-)

Istället för att skriva ut att det idag var minusgrader så kan man såklart ta ett kort för att visa.
Det syns ju här att knoppen är frostig här.

Det här var en ny vinkel på mitt hus och trädgård.
Jag undrar hur jag ska göra med den här delen som är mest berg ??
Första metrarna här är väl kanske inte min tomt, men men...
 
En blogg som jag tidigare tipsat om är den här:
Är man intresserad av att träna och må bra på de flesta sätt så är den kanon.
Hon är väldigt kunnig och vet vad hon vill.
Riktigt stabil var hon när hon först skrev det här...
och sedan fick en massa synpunkter på det ...och förklarade vidare här.
Kan tänka mig att dom som tyckte har lite svårt att tycka så mycket mer efter det.
Skönt med människor som förklarar och som inte mesar på...
Skitbra att vi (och speciellt slöa tjejer) får veta vad som gäller.
 
En annan spännande sak som jag ramlade över idag var att Scooter, mina musikfavoriter kommer till Sverige.
Trodde det knappt, men dom ska tydligen dyka upp på en kryssningsbåt.
Jaha, tänkte jag...då får det bli en kryssning till.
Gissa om jag blev irriterad när jag såg att resan är nästa torsdag.
Va fan.....
Jag letade runt bland scandinaviska Scooterfansidor för mindre än två månader sedan och jag läste inte ett jävla ord om att dom skulle komma.
Hade jag vetat det då så hade jag såklart bokat och tagit ledigt och hela galoppen...
Nu är det kört.
 
Idag slog dhl till på riktigt...
Dom lämnade paket till mig utanför dörren.
Ja, jag sov...
Klockan åtta i morse knackade det tydligen på min dörr och det ringde i min telefon.
Jag sov...
När jag vaknade klockan nio så hade budet lämnat ett meddelande på telefonen och alltså ett paket utanför dörren.
Kanon...

Inga kommentarer: