HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 25 februari 2013

Lasagne

Hörrni, ni har väl sett att chokladfilmen från i lördags nu kan ses vid lördagens inlägg.
Anledningen till chokladen var ju att den skulle vara en belöning om jag sprang många mil.
Jag är givetvis medveten om att sötsaker inte på något sätt är en belöning för mig längre.
Det lockar inte utan ger mig nästan ont i magen bara genom att tänka att det ska ner i min mage.

På tal om att äta så ska jag nu laga det här för morgondagens matlåda.

Lasange på squash



Cirka 4 port
1 st stor squash
1 gul lök
400 gr nötfärs
1-2 klyftor vitlök
2 msk olivolja/smör
250 gram krossade tomater
torkad basilika och oregano
En liten skvätt fond
1 msk Mango chutney
2 dl vispgrädde 40 % fett
250 gram mozzarella/Boxholms gräddost


Tro det eller ej men jag drömde mardrömmar om dom där stora badshortsen som jag såg på badhuset i lördags.
Ofattbart fortfarande att folk bara äter och äter så att dom till slut liknar äckliga berg.
Min vikt söndag morgon var på 77.8 och det kan jag inte minnas sist jag vägde.

Något annat som slagit mig några gånger och som också är en smula ofattbart år 2013 är att folk skriver in om sina frågor och funderingar till en tidning som kommer ut en gång i månaden.
Tror dom att personerna på tidningarna är dom mest klippska som finns på denna jord.
Det spelar tydligen ingen roll om det handlar om träning, kost, blommor eller vilken trädgårdssten som passar bäst till ett gult hus med ganska mycket myror utanför ytterdörren.
Jag menar, det måste ju ta två månader minst innan man får sitt svar och då ett svar från en enda person som garanterat bara gissar ändå.
Givetvis så har jag ett alternativ och vilket det är har väl ni redan förstått...
Använd din dator ja...
En liten vettig sökning så kan jag garantera att du själv inte ens behöver ställa frågan utan kan läsa att någon annan gjort det.
Är det sen på ett forum (forum finns till allt) så har du antagligen redan en himla massa svar med egna upplevelser och tankar.
Eller ??


Dagens fråga...
Vad är detta?
Svar finns i slutet av inlägget.

Här kommer nästa fråga....
Är en fotkrämstub gammal, när man försöker trycka ut kräm så kommer krämen ut på sidorna av tuben som då har spruckit ??
Svar kommer på direkten.
JA
 
Kom nu på att jag skulle titta till mot månen utöver kvällen.
Den var gigantisk när jag åkte hem från jobbet.
 
Rätt svar på bildfrågan.
Jo, det är en bild inifrån min bil och bilden visar framrutan som håller på att torkas genom biltvätten.
Ja, vad härligt det känns att ge bilen den lilla gåvan att bli ren och fin.

 

Inga kommentarer: