HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 17 februari 2013

Sjukt men så sant

Vaknade så som jag misstänkt att jag skulle göra idag...
Dagen efter halsont vaknar jag alltid som en stor slemboll.
Trots att jag är förkyld och känner mig allt annat än pigg så fortsätter jag tankarna på löpning.
Jag har ju sett det här arrangemanget länge nu och vet att det har genomförts (utan dödsfall) sisodär tre gånger om året i några år nu.
För en person som aldrig springer (jag) borde det inte ens klickas på och läses om...
Lagom har sällan eller aldrig varit min grej så jag läser och tänker...
Så här ser saken ut...(kopierat från jogg.se)

UltraIntervall - 23 Februari 2013

Spring valfritt antal 10 kilometers eller 60 minuters lopp, ladda upp eller registrera dem i den tävlingen som klockslaget hör till, t.ex. springer du en runda 09:00 registerera rundan i aktuell tävling.

Tävlingsklasser

Du som vill tävla, både mot dig själv och mot andra laddar upp ett verifierat resultat från GPS (även GPX/TCX) innan nästa intervall börjar. Indatat ska vara oredigerat, har du sprungit 10,08 på tiden 50:23 ska det vara det datat som ska registreras.
Starttid för varje intervall är från 10 minuter innan till 10 minuter efter angivet klockslag. Godkänd start för första intervallen är således 23:50-00:10. Springer du 10 km varje gång (GPS verifierat) hamnar du i tävlingsklassen 8x10km, springer du minst 60 min men inte når upp i 10 km varje gång hamnar du i tävlingsklassen 8x60min. Alla övriga resultat landar i motionsklassen.

Motionsklass

Är du inte lika tävlingsinriktad eller saknar GPS eller tillgång till Internet hela dygnet. Då registrerar du dina resultat så fort du kan efter, dina resultat presenteras under motionsklassen.
Resultatlistor presenteras för bägge klasserna, endast de som har sprungit 8 godkända intervaller efter slutförd tävling presenteras i Tävlingsklassen. I Motionsklassen pressenteras de som sprungit 8 intervaller först och sedan fallande skala ned till 1 intervall.

Lägg till resultat tävlingsklass

Tävlingsresultat kan endast rapporteras in från varje etapps starttid och 3 timmar frammåt.
IntervallStartLägg till
Intervall 1/8 00:00 Giltiga resultat kan inte läggas till
Intervall 2/8 03:00 Giltiga resultat kan inte läggas till
Intervall 3/8 06:00 Giltiga resultat kan inte läggas till
Intervall 4/8 09:00 Giltiga resultat kan inte läggas till
Intervall 5/8 12:00 Giltiga resultat kan inte läggas till
Intervall 6/8 15:00 Giltiga resultat kan inte läggas till
Intervall 7/8 18:00 Giltiga resultat kan inte läggas till
Intervall 8/8 21:00 Giltiga resultat kan inte läggas till


Ja, precis som synes här så startar man alltså en ny mil var tredje timme.
Att starta 0:00 och 03:00 känns ju hur sjukt som helst, men att genomföra detta under hela dagen är sjukt deluxe såklart.
Jag vet mycket väl att jag inte borde fundera på detta, men jag gör det ändå.
Troligen så kommer jag inte att starta någon av de här klockslagen, men man vet aldrig.
På tal om löpning och att aldrig springa så kommer här en bild som säger mer än tusen ord, eller så säger den inte ett skit.
Sjukt men sant som sagt...

Inga kommentarer: