HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 1 september 2013

Elefanter här och där

 God kväll eller om det nu råkar vara morgon för just dig så får väl den vara god då...
Jag skulle som vanligt fixa mina fönster idag.
Så blev det inte.
Istället sniffade jag upp ett berg (ja, det är lätt hänt) som är beläget strax bakom komposten, alltså på baksidan.
Var faktiskt inte ens säker på att det var ett berg eftersom jag bara sett en liten del som möjligen kunde vara en stor sten.
Som vanligt så försökte jag gräva runt det för att kolla hur stort det är och i vilken lutning det försvinner ner i jorden.
Det är enastående spännande:-)
Problemet (varför alltid??) är att den förra ägaren (och kanske den innan det också) använde just den här platsen till att kasta saker som han inte ville ha.
Antagligen så borde platsen saneras mycket nogrant och snacka om att det blir sanerat när man gräver bort allt och bara lämnar berget kvar.
Jag försöker plocka upp allt synligt skräp som rostiga spikar och glasbitar (och mycket annat) så det tar ett tag minsann.
Fantastiskt är att man kan göra fynd under en sån här grävardag...
Den är hel och fin...
Välkommen till mig elefanten.
Grävningen fortsätter som ni förstår och bilder dyker då upp.

Dom här stod ute igår och blev lite blöta.
Idag blev dom placerade så att solen och vinden kunde torka dom.
Otur då att det kom en ny skur...
Nu är dom inte "lite" blöta längre.

Den här blev också blöt precis när jag skulle ta kort på den.
Nytvättad....för den var inte ren alls i morse.

Nae, det här är inte min frukost...
Jag hittade potatisblast i komposten, kliade mig i huvudet (hur kom den dit??), grävde och tog in dom.
Nae, givetvis så ska jag inte äta dom, men vad ska jag göra med dom??

Ner i komposthinken med er, vilket betyder att dom inom kort är tillbaka på komposten...
Nästa gång jag ser potatisblast där så behöver jag inte bli lika chockad;-)
 
Jag sitter här, dricker kaffe och känner mig het...
Har solen stekt mig idag verkligen, eller är det för att det nya berget gör mig så uppspelt??
 
Att jag börjar 06:00 imorgon, måndag och har en bil eventuellt tar sig in till stan känns sådär.
Lika bra att packa ner löparkläder om den brakar ihop och det innebär att jag får börja min färd tidigt.
Troligen så ska jag vara med på skolfoto också, så skaplig måste jag se ut.
Packa och hopp i säng med andra ord.
 
Stort grattis till Sam idag också.
Han har fått tårta med popcorn i (konstiga matvanor...) här till lunch.

"namnsdagselefanten"
 

Inga kommentarer: