HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 29 september 2013

Täta fönster

Precis så här sa Tommy Svensson....
"Använd det nyttiga vattnet som du kokat din broccoli i, till att få en nyttig kopp Roibosté..."
Alltså gör jag exakt detta nu.

Väskan är packad så på hemväg imorgon blir det intervaller.
Intervaller i backe...
Kan bli kul.

Idag då??
Att vissa fönster inte har de här låsningsanordningarna är såklart inte smart alls så idag fick jag ta tag i saken.
Slipa, spraya och skruva på plats.
Dom båda fönstren på ovanvåningen fick nya lister också, vilket var det primära.
Visst, med sprayburken i handen så slog det mig att dom där svarta lyktorna som jag gång på gång irriterat mig på (just att dom är svarta), inte behöver vara svarta.
Så kan det gå.

Jag får ta nederdelen av dom i vår.

...och dom här två rackarna också såklart.

Morötter...
Från eget land.
Nae, jag äter inte vanligtvis morötter, men har jag sått dom så äter jag upp dom.
Anledningen till att jag sår morötter är att jag har frön och har man frön så kastar man väl inte frön.
Dom här fröna är många år gamla, men funkar tydligen ändå.

Här studsar dom omkring i en massa smör.
Ja, någon ordning får det va.

Efter en hel del andra ingridienser så blev det till både morgondagens matlåda och dagens middag.
Ja, ett glas vin till kunde väl vara bra.
Jag drack kanske en tredjedel.

Kolla, vad snyggt.
Inte för att man ser den vita listen, men jag hoppas att den kommer att stänga ute kylan bättre än den gamla torra jäkeln.

Synd bara att jag fortfarande inte målat fönstret inuti, så att den där mittenplankan kan vara vit som den borde.
 
Hur det går med téet??
Hmmm...
Illa.
Det är vidigt.
 
Tror att det helt enkelt får vara nog för den här dagen.
Imorgon är också en dag och enligt uppgift så ska jag vara på jobbet 07:00.
Omänskligt nästan.
Idrott med klass 1 B och sen iväg på simning med 2 B.
Sen är dagen nästan slut...och dags för löpning.
Nice.

1 kommentar:

Stina sa...

Jag har också provat det där med broccoli-the. Äckligt!