HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 27 september 2013

Ny lchf-tidning och ett besök på apoteket

Kul med en ny lchf-tidning i brevlådan idag.
Faktiskt så var jag med på en bild i den, men det får jag visa upp en annan dag.
 
Handlade lite på hemvägen idag.
Den skrattande kon var ett tag sedan jag hade hemma, men jag hade hört rykten om att den var billig nu, så när jag fick syn på den så högg jag två paket.
Blomkål i konstig färg måste testas.
Blev lite sugen på tomater vilket är ovanligt, men den känslan la sig ganska snabbt när varenda tomat var från Holland och Spanien.
Mycket märkligt, den här årstiden.
 
Det jag däremot inte gjorde på hemvägen var att springa.
Kläder och apparater hade jag med mig, men lusten fanns inte efter några timmar ute på en kall skolgård.
Tror att det är smart attt jag springer när jag har lust och avstår annars.
Risken är annars stor att jag helt tröttnar och lägger av och det har jag absolut ingen lust med.
 
En sak som irriterat mig ett tag nu och visst har jag väl varit inne på ämnet här någon gång, är att apoteket tar större och större plats i samhället.
Som jag ser det så måste ju det optimala att man inte behöver traska in där.
Visst kan man handla tandborstar och en del krämer som kanske är bättre än krämerna på ica-hyllan, men någonstans där tar det väl ändå stopp.
Nu för tiden så ska det vara ett apotek precis där det är en mataffär.
Precis som om man går och handlar sin helgshopping i mataffären så plockar man också ut sina piller från apoteket.
Många mediciner tas ju idag för att man äter så ini bomben fel.
Alltså behöver jag pillren för att jag plockat ner det och det i varukorgen för fem minuter sedan.
Att avstå båda sakerna vore såklart mycket smartare, men som det blivit nu så är det normalt att tugga piller.
Inte ofta jag tittar på tv, men då jag gjort det så har jag sett reklam från apoteket.
Apoteket vill sälja så ini helvete, precis som om det vore helt normalt.
Så har det inte varit tidigare.
Nu är ju detta ingen chock för mig då jag gång på gång skrivit här att läkemedelsbranchen inte för fem öre är intresserade av friska människor i vårt land.
För dom är det optimala att alla tuggar mediciner (helst ett helt gäng) varje dag i resten av sina liv.
Bar vi inte dör, för då handlar vi så lite, men halvdöda får vi gärna glida in på apoteket med icakassen i handen på fredagseftermiddagen.
Kostdoktorn skrev om en annan sak av apotekets varor idag.
Smart apoteket....
Efter den där skiten så behöver man nog både det ena och det andra.
Så solklart bevis på att man inte vill oss männsikor väl.
 
Imorgon är det fredag och jag börjar klockan tio vilket är tur eftersom klockan är så mycket redan.
 
 
 
 

Inga kommentarer: