HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 19 september 2013

Mässa och lite böcker

God kväll...
Relativ sen kväll till på köpet.
Jodå, jag har kört lite träning, men bild från det rummet tar vi när vi har fixat lampan på väggen...
Ska fixa matlådan (lätt fixat) och sedan dyka ner under täcket.

Har sett att det i helgen är träning & hälsomässa inne i min stad.
Visst kan man se det som absolut något för mig, men precis som jag är för väldigt mycket inom kost och träning, så är jag emot en del också (i alla fall inom kost).

Svårt att riktigt förstå vad man kommer att uppleva på mässan, men jag får väl tänka tillbaka på hur mässor brukar vara.
Jag har varit på både hem&trädgårdsmässa och golfmässa, men det var ett antal år sedan nu.

Så här står det om mässan:


Lördagen den 28 september är det dags för Heroes tränings & hälsomässa i Louis De Geer, Norrköping. Heroes träning & hälsa är en dagsmässa med syftet att motivera och inspirera alla som är intresserade av en hälsosam livsstil.

Det blir en mässa med stor variation av kompetenta företag och personer med erfarenhet inom träning, kost och hälsa. En mässa för alla åldrar med många aktiviteter, uppvisningar, kända profiler, intressanta föreläsningar och även med spännande träningspass att prova på. ...

Vi har en tydlig målsättning med tränings och hälsomässan.
• Vi vill inspirera och motivera till en hälsosammare livsstil.
• Vi vill vara en attraktiv mötesplats för både besökare och utställare!

MÄSSANS UTSTÄLLARE
- Kända varumärken.
- Branschbutiker.
- Hälsokostbutiker.
- Gym.
- Relax & Spa.
- Massage & Kiropraktor.
- Livsmedelsföretag.
- Sportmedia.
- Lokala idrottsföreningar.

Nummer ett från den nya kritiska Fredrik är att hur mycket dom än vill inspirera och motivera till en hälsosammare livsstil, så är det ändå tjäna pengar som är deras viktiga mål.
Så länge vi köper det där gymkortet så är dom nöjda och jag kan inte tänka mig att dom bryr sig nämnvärt om du ökar dina benmuskler med 30%.

Föreläsare låter intressant, men är det Paolo Roberto så vill jag faktiskt inte lyssna.
Jag får nog slänga ur mig lite frågor till Lotta imorgon som hon får skicka vidare till sin man, så kanske jag får veta lite mer.

Känns lite konstigt att det kommer att vara träningspass man få vara med på också.
Ska man åka dit i träningskläder och glida omkring i ???

Tipsade ju om sidan äkta vara för någon dags sedan.
Där hittar man bland annat en del saker om Mats-Eric Nillson som tydligen är otroligt duktigt på allt som rör tillsatser och annat fuskande inom matbranchen.
Skulle vara intressant med en föreläsning med den mannen, men jag kan inte hitta någon just nu.
Han har däremot en del böcker som säkert är spännande.
En som nog är ganska ny heter "saltad nota".
I författaren och matskribenten Mats-Eric Nilssons nya bok granskas fusket på restauranger och kaféer runt om i Sverige på ett nytt sätt.
Krogfusket är satt i system och det är maten det handlar om.
Här döljer sig förfalskade menyer och mängder av halvfabrikat och tillsatser.
Det är svårt, nästan omöjligt att idag få veta vad som egentligen ligger på tallriken. När du handlar i vanlig butik har du åtminstone en innehållsförteckning att gå efter. Men på krogen är det helt andra regler som gäller.
Spännande tycker jag.
Tittade till på tradera om det fanns böcker om honom där, vilket det gjorde.
Sökte sen på ordet hälsa och fick fram en himla massa träffar på tradera.
Bland annat den här boken som måste vara lite halvskumt att ha liggande på nattduksbordet...
EVA RUSZ - ÄR DU GIFT MED EN PSYKOPAT ?  NY / OLÄST
Kanske blir man då ganska fort gift med en mördare....
 
Som sagt så drar jag mig tillbaka till dom mjuka världarnas rike...
 
 

Inga kommentarer: