HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 15 september 2013

Troll och andra hittapåare

Jaha,det var den här varianten av passionsblomma.
Gillar den andra bättre.
Kul med en blomma ialla fall.

Murgrönan som växer ihop med avocadoträden...

Jaa, fick syn på ett recept och slog till och gjorde ett gäng bollar.
Lchf såklart.
 
Idag var det verkligen tillbaka till dom vidriga lördagarna som jag hade ett tag.
Jodå, det var fantastiskt skönt ute och jag grävde precis som jag ville.
Det var mer den där tomma, ensamma, hopplösa och meningslösa känslan.
Och ledsna....
Jag har väldigt många saker som intresserar mig i livet, men egentligen så är mitt liv så meningslöst...
 
Det kommer mycket blad från svenska kyrkan i brevlådan.
Ingen tvingar mig att öppna och läsa skiten, men ibland så kan jag inte låta bli.
Jag kan inte låta bli att skaka på huvudet (hårt) för jag kan verkligen inte fatta en del av sakerna som står där.
Varför.....man i en vanlig berättelse, måste kasta in att det är gud här och jusus där som fixar och trixar.
"När jesus möter människor i förtvivlan och sorg står han inte handfallen.
Han är handlingskraftig"
Alltså, vad i helvete...
Är du verkligen helt på riktigt frisk Beatrice Lönnqvist??
DU.....vill att han ska vara så och då blir han så.
Allt ligger i din förbannade fantasi.
En fantasifigur är annars inte speciellt handlingskraftig.
Pinsamt är ordet.
 
Tänk att behöva leva i en låtsasvärld med en massa låtsaskompisar när man lever år 2013.
I mina ögon är detta ett så oerhört vekt folk som måste ha en hitta på figur att hålla i handen.
Bekräftelse från figuren får dom genom att dom vill ha det...
Jag vill nu att ett stort troll ska tycka om mig och se mig...
Jaha, nu gör han det.
Livet är underbart.
Prisa trollen...
 
Vi får se om jag mår bättre i morgon eller om jag får gå in i skogen och tillkalla  trollen då också.
 
 

Inga kommentarer: