HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 12 september 2013

Sockermat och Islamtöntar

Jag är fortfarande långhårig...
Flickan mådde inte bra idag vilket jag hoppas att hon gör snart igen...
Krya på dig!
Idag var det återigen pasta med ketchup till mat i skolan.
Jag konstaterar återigen att barnen är mer "kickade" än vanligt, vilket är ganska logiskt.
Logiskt men förjäkligt...
Både för dom och för oss.


Fitness/Lifestyle skickar mail till mig ibland och jag brukar inte bli imponerad över deras olika råd.
Igår kom där ett nytt mail där dom berättar om perfekta mellanmål.
Hade kunnat sätta stora pengar på vad dera förslag skulle vara...
Som tur är kan man inte satsa pengar på allt, för fel hade jag.
En rejäl skillnad mot vad som brukar komma.

6 perfekta mellanmål före konditionspasset
2–3 timmar före konditionspasset bör du äta ditt mellanmål. Var försiktig med kolhydraterna.
  • 250 gram keso med ½ dl tinade blåbär.
  • En kycklingklubba med ett glas grönsaksjuice.
  • Två kokta ägg med lite kaviar.
  • Fyra skivor rostbiff med lite rödbets­sallad.
  • En proteindrink (utan kolhydrater).
  • Ett kokt ägg mosat med innehållet i en burk makrill i tomatsås.
Nästan så att man tappar hakan...

Tydligen så har det dött en 8 årig flicka i Yemen efter den sexakt på hennes bröllopsnatt.
Ja, jag sa 8 år...
Hennes man som var 40 år kunde kanske ha valt en äldre fru om det nu var såna aktiviteter han hade tänkt sig.
Det är synd att säga att man är redo för såna aktiviteter om man dör av skadorna.
Det är många som givetvis skriker högt åt denne man och visst är han ett svin.
Men....givetvis så är problemet långt större än att bara skylla på honom.
Glöm inte bort mina vänner, att deras ledare i dessa länderna är den förbannade profeten Mohammed.
Vi vet alla att den grisen gifte sig med en tjej som var 6 år gammal.
Den där förbannade religionen som har en ledare som är så ofattbar stor, som anser att man ska gifta sig med små barn borde givetvis förbjudas.
Som vanligt så handlar religioner inte om vad som är betydelsefullt i det här livet, utan dom siktar istället in sig på nästa.
Lite tröst (i alla fall för mig) är att dom såklart inte kommer leva något mer liv.
Det enda livet dom får är det här, skäggprydda iklädda ett lakan.
Blääähäää på er töntar...(räcker ut tungan)
Jag gissar att den 8 åriga flickans föräldrar tar dotterns död ganska lugnt.
Dom är nöjda att flickan får gifta sig med en gammal och rutinerad snubbe....joodå, det är bra både för deras fortsatta liv (nästa) och för flickans (nästa) liv.
Att det gick lite åt pipan den här gången måste dom väl ändå ha räknat med.
Egentligen så var det väl en befrielse för flickan, för u slipper hon i alla fall uppleva fler nätter med den här skäggiga apan.
Islam är en religion som är än dummare än dom andra religionerna.
Islam borde förbjudas och frågan är om inte jag borde stoppa den.
Snacka om en intressant och livsviktig uppgift.


Imorgon så har jag en kort fredag vilket gör helgen en hel del längre.
Kanske hinner spaden ner i jorden redan imorgon.
Kanske kan det bli annat gjort också.
Vi får se och givetvis är det här stället där vi får reda på både den saken och en del andra.

Inga kommentarer: