HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 8 september 2013

Lång löpning i mörkret

Det var verkligen hett när jag stod och grävde idag...
Jag var så nöjd att jag inte sprang Bråviksloppet klockan halv 12.
Mycket bättre att ta löprundan när man vill och i mitt fall var det klockan 18:35.
Solen var på väg ner och temperaturen var bara lite för varm.
Till att börja med...
Min plan var att springa lugnt och långt.
Problemet är att mörkret kommer, men jag var inte riktigt säker på vid vilket klockslag det skulle ske.
Man kan inte veta allt.
Det skulle visa sig inte vara det enda jag inte visste denna kväll.
Innan jag kom fram till Gistad så skulle jag svänga in höger, förbi både tågräls och E4:a.
Trodde (hur jag nu kunde tro det??) att jag efter en sisodär sju kilometer på den vägen, komma ut vid Törnevalla kyrka.
Så var det inte...
Det var 14 km, så när jag kom ut där så hade jag sprungit i lite drygt 20,5 km.
Törnevalla kyrka är en bit härifrån för er som inte vet det.
Där, då, så var det mörkt...
Tur att vägrenen är bred på den vägen.
Innan jag kom hem så var det inte bara mörkt utan kolsvart.
32 km blev det och det känns ju bra såklart.
Att löprundan var trevlig och löpningen gick lätt gör verkligen heller ingenting.

Faktiskt så kände jag mig sliten innan löpningen, då jag stått och grävt i värmen hela dagen.
Tur att jag tog mig iväg.
Grävandet fortsätter väl imorgon, men kanske så borda jag göra lite annat också.
Vi får se!

Visst ja, min gamla telefon som jag haft i sex och ett halvt år fungerar sämre och sämre.
Jag älskar min gamla telefon och har absolut inte velat byta ut den.
Idag kände jag att det kanske ändå är dags, innan den kapsejsar totalt.
Beställde en Sony Z1

Inga kommentarer: