HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 24 september 2013

ICA lurar barnen ...och en del andra

Reklambladen som trillar ner i lådan kan ju vara bra ibland.
X-trapris på kaffe så köper man ett gäng paket.
Som vanligt när det mat (något man kan stoppa i munnen) så kan man dock ofta klia sig i huvudet.
Reklam betyder ju att man vill sälja och när det gäller mat så gäller det även att lura.
 

Titta vad roliga ICA är...
Ballonger, en glad paprika och en riktig FRUKTFEST
Eftersom det är svårt att läsa för er så hjälper jag till:
Paprikaklubben är ICA Kvantums barnklubb.
Med den vill vi lära barn hur gott och nyttigt det är när kosten har inslag av frukt och grönt.
Hmm...
Problemet paprikaklubben och hela ica, är ju att ni inte själva har en aning om vad som är nyttigt och vad som inte är det.
Frukt innehåller så gott som bara vatten och socker.
Den söta smaken känner man direkt när man satt tänderna i ett päron eller vad det må vara.
Vitaminer ??
Jo, men det är ytterst lite och så gott som ingenting om man jämför med vissa grönsaker och det fulländade livsmedlet ägg t.ex.
Alla ni barn och vuxna, tro inte att ni kommer att svimma av eller dö bara för att ni inte tuggat på ett äpple på någon timme.
Det enda som händer efter äpplet är att blodsockret skjuter i höjden, du blir sugen på mer sött och gissningsvis ganska hungrig på nolltid.

Bra mat på bönders vis...
Jo,bönderna vill säkert att detta säljs, men inte är dom väl så dumma så at dom äter detta själva?

Bra middagsmat ??
Skämtar ni ICA??
5 stycken färdigrätter som man plockar från frysen är INTE bra middagsmat.
I min värld så innehåller den väldigt mycket skit.
Hur mycket näring är det kvar i det som en gång innehöll någon näring??
Dom som köper detta är antingen jävligt lata eller så bryr dom sig noll om vad magen får ta emot.
Gissningsvis så är det samma person i ett.
 

Den här fanns också i reklambladet under en sida där det stod "lätta luncher"
Ett antal e-nummer som synes och där det bara står kryddor så har vi ju ingen aning om hur många e-nummer som det ordet rymmer.
Titta på den ingridienshögen och säg att "ta mig tusan vad jag blev sugen på Lantkorv nu. Det måste jag äta redan imorgon".
Tänkte väl det!
 
Det har stått i tidningarna om lchf idag har jag förstått.
Jag får återkomma i ämnet.
 
En annan sak som hänt är att Henrik Stenson har vunnit en massa miljoner på en golftävling.
Kul för honom.
Nu har det tydligen blivit lite liv för att Jonas Colting, min idol,har återigen skrikit ut att golfare kan vara både feta och röka och ändå kalla sig idrottsmän (typ).
För mig är det inget nytt att han tycker så.
På ett sätt så håller jag inte med honom.
Det finns olika typer av idrotter, varav några som man inte blir fysiskt skittrött av.
Eftersom jag själv spelat golf så fattar jag hur otroligt duktiga dessa golfare är.
Jag håller inte heller med honom om att golf är tråkigt att titta på.
Att golfare är tjocka och i vissa fall röker är jag såklart också tveksam till, men det spelar ju egentligen ingen roll att dom är golfare.
MEN....den stora grejen här är ju att Coltings ord skrivs ut stort på aftonblaskan.
Det är ju såklart inte så att Colting ringt upp blaskan och berättat vad han tycker.
Inte heller har någon på blaskan råkat fråga honom om det.
Det Colting gjort är att som vanligt skrivit ut lite tankar på sin twitter.
Alltså inte för att skrika ut till hela världen utan bara små tankar där framför sin dator.
Precis så gör han alltid vad det än gäller och trots att jag inte alltid håller med honom så är han otroligt underhållande och har alltid bra förklaringar till sina tankar.
GolfSverige ska såklart rasa mot aftonblaskan så sniffar upp dom här tankarna och staplar upp dom som om Colting verkligen rasar här och nu...
Idioter.
 
Jag hade lite gympa idag och fick även vara med och springa lite stafett.
Benen kändes stela såklart men ändå härligt studsiga vilket gör att jag vill ut på vägarna igen.
Suttit här och kollat var och när jag ska få kalla mig ultralöpare på riktigt.
Kanske här...
Sex timmarslopp i Borlänge den 29 mars nästa år.
Sex timmars innebär alltså att man springer så långt man kan på sex timmar.
Efter sex timmar hörs en signal och man står stilla tills det att min sträcka blir mätt.
Häftigt....eller sjukt:-)

2 kommentarer:

Stina sa...

Borlänge minsann :-)
Välkommen!
Jag lovar att jag inte kommer att titta på spektaklet.
(Våga vägra sport, Musiken räddade mig från idrotten osv osv)
Men vi kan ses efter, om du orkar.
Det verkar ju sjukt tråkigt att springa runt sportfältet i 6 timmar. Du måste vara galen. Och alla andra deltagare också :-D

lillaaasen sa...

Hahahaaa...:-)
Bra att du är ärlig och jag förstår dina tankar fullt ut.
Det loppet som jag sprang i helgen så var ju varje varv i alla fall 16kilometer.
Kanske inte borde tala om det men det finns lopp i Sverige där man springer i 24 timmar, inomhus på en 200 metersbana.
Där och då blåses det en signal var sjätte timme och då byter man håll på varvet;-).
Det är ett halvår kvar till 29 mars, så det är ännu bara en tanke.
Helgen innan kryssningen är det inser jag nu.