HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 6 januari 2013

17 km löpning

Att ni inte visste att jag skulle ut på ett löppass idag är ju givet.
Min mage visste det tydligen...
Gick på toa tre gånger på 45 minuter innan.
En gång innan den stora koppen med kaffe och mycket vispgrädde...
En gång mitt i...
Och en gång när den stora koppen med kaffe och grädde var uppdrucken.
Sen bar det iväg.
Min plan var att springa 22,2 km men det blev "bara" 17.
Efter Gistad så var det halkigt här och där och när jag passerade Skärkind och det fortsatte att halka så bestämde jag mig att orken är slut och jag kortar ner vägen.
Ja, som ni ser så har jag inte målpunkten där startpunkten är...jag gick den sista biten som är en smal kostig...och halkig.








Den var jag värd efter löpningen.
Receptet såg ut så här...

KESELLAMOUSSE lchf

4 - 6 port

3 dl vispgrädde

2 dl kesella

1,5 msk sötrix flor

0,5 tsk vaniljpulver

lite hackad mörk choklad

250 g frysta blåbär eller valfria bär

Vispa grädden med sötningen och vaniljpulver.

Blanda ner kesellan och vispa ihop.

Blanda ner det mesta av chokladhacket och de frysta bären.

Garnera med resterande bär och choklad.

Ställ in i kylen en stund så att bären i moussen tinar lite.
 
Jag ändrade lite...
Sötningsmedel tog jag en halv liten nypa.
Choklad hade jag ingen.
Att vänta på tinande bär hade jag ingen lust med så mina bär åkte ner i en kastrull för värmning.
Där fick dom vara med lite Kesella och en matsked kakao.
Mina blandningar blandades inte ihop utan som synes fick gräddblandningen vara på botten + en klick på toppen och bären hamnade mitt i.
 
Den var lite mumsig och inte det minsta söt.
Nej, jag åt inte upp allt.
 
Jag skulle nu under jul och nyår kolla igenom mina favoriter och kasta och ändra....men det blev inte av.
Mer rörigt nu när jag hittat flera nya som jag följer.
Antagligen inte mycket intressant för någon annan än mig själv men dessa läser jag så gott som dagligen.
 
http://mammasdeli.blogspot.se/ där kom dagens recept ifrån
http://www.ljuvligt-hemochinredning.blogspot.se/ I don´t like her at all, men hennes kökstapet älskar jag.
 
Följer kostdoktorn, Jonas Colting och några till men dom har jag på twitter och då märker jag när dom kommit med ett nytt inlägg.
 
Ska visst vara på jobbet klockan åtta i morgon så det kanske är bäst att i alla fall göra sig klar här så sängen får sällskap om inte allt för lång tid.
 
 
 

Inga kommentarer: