HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 21 januari 2013

Mest snack faktiskt

Hej hej....
Det blir inget skrivet om "djur och döden" idag heller...
Axlar blev det heller inga grillade...
Det kom lite emellan.
Mina beställda gardiner från Ellos kom till slut och jag började slita i dom förpackningarna.
När jag väl hittat två lämpliga skruvar till gardinstång så hittade jag (som vanligt) inte skruvmejseln.
När fästena väl var uppe så fattade jag inte vad som var upp och ner på gardinerna.
Ja, ni hör, fiasko som vanligt.
Vi kan hoppas på bild imorgon...
Axlarna och djuren hoppas vi också på imorgon.

Jag har lite problem inser jag.
Visst, har jag sagt till barnen i skolan, såklart att vi ska åka skridskor på idrotten.
Jag har dock inte sagt när.
På onsdag morgon säger väderprognosen -15 grader och det tycker jag är lite väl isigt att åka i.
Nästa vecka säger dom (utan att ha en aning antagligen) att det ska bli +6 grader på onsdagsmorgonen.
Det är inte heller helt optimalt, speciellt inte eftersom dom också hävdar att det ska vara plusgrader hela tisdagen med en del regn till på köpet.
Visst jublar jag som ni vet över 6 plusgrader men problemet är ett faktum.
Det kommer ju i och för sig fler veckor sen för att påstå att plusgraderna håller i sig hela februari och hela mars är förstås en önskedröm.

Mino Raiola som jag inteee tycker om tjänar 50 miljoner om året.
Irriterande uppgifter.
Har ett tag funderat på varför han lägger större delen av den summan på mat men nu förstår jag lite bättre.
Han är född i Italien och föräldrarna hade tydligen restaurang.
Till på köpet så köpte han sig en mcdonalds restaurang vid 18 års ålder.
Bra, då behöver jag inte undra varför han ser ut som han gör.
 
Man kan ha problem och så kan man ha problem...
Jag insåg att jag skulle få ett litet problem redan i oktober, fast saken gäller i slutet av mars.
Så här är det...
Jag vill vara relativt korthårig när jag åker utomlands.
Jag skulle behöva klippa mig nu men då måste jag klippa mig igen om nästan två månader.
Hmm...
Som sagt så har jag insett detta men inte kunnat göra så mycket åt saken.
Ska jag spara håret en månad till så får jag byta frisyr, den saken är säker.
Vi får se hur det går.
 
Nähe, hörrni....jag konstaterar att dagen är slut, att matlådan måste fixas till lite fort och att jag ska hoppa ner under täcket.
 
Som sagt, vi hoppas på morgondagen...
Ska byta ljudbok i bilen också imorgon.
Jag har hört på en nu i 11 skivor (av 14) men jag lägger ner den där boken som enbart är skriven för att bli så lång som möjligt.
Helt hopplös med sina onödiga utsvävningar...men jag måste säga att Reine Brynolfsson som aldrig varit en favorit gör det här med att läsa riktigt bra.
 
Måste hitta en bild inser jag nu...
Ska hitta något somrigt.
Ne, inte jag i någon av stolarna.
Snodde bilden rakt av bara.
 
Tar en till....
På tal om axlar imorgon så ska jag följa Martinas upplägg.

Inga kommentarer: