HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 1 januari 2013

Årets bilder 2012


Min lägenhet är ledig....för jag ska flytta...:-)

Huset såg inte ut invändigt som jag ville när jag flyttade in.
Det latinska budskapet i hallen sa jag farväl till och formade tillfälligt ord som passade mig bättre.

Att tomtar dör här och där utmed tomtgränsen känns sådär.
Den här är riktigt stor och den tog sig upp på min altan nu när det blev jul.

En bild på 40 åringen.
Här är jag glad för jag har duschat och fått på mig rena kläder och ska bege mig till affären.
Nej, det hände inte varje dag...
 
Det här var nog den första morgonen på Lilla Åsen.
Antagligen den enda morgonen som var solig och varm.
Den här stolen såg dränkt ut resten av sommaren.

Lönnen på min tomt är stooor.

Den snygga gubben plockade jag tydligen på landet den 17 juli.

Ja, är man inte en ljusblå elefant men ändå vill ha tillträde till mitt hus och mitt hjärta så får man i alla fall skaffa sig ljusblå ögon.

Årets sommarbild skulle jag nog säga.
Hallongrenen växer alltså mellan bräderna i altanen och att få tag på hallon smidigare än så här går väl bara inte.

Jag har grävt en damm vid Lilla Åsen.
Det här en solig eftermiddag när jag har kommit hem från jobbet.
Ja, jag somnade i stolen där borta.

Det såg länge ut som världskrig i mitt sovrum och i två månader så sov jag på en madrass på golvet.
Det här var en stor dag.

Fingrarna var såriga och till på köpet så sågade jag mig i benet.


Det tog tid minsann men till slut så blommade Klematisen.

Tror det här var det enda som växte upp och blev något av dom fröer jag sått.

Bloddroppen som hamnade på det vita golvet i vardagsrummet.
Mitt finger var inte helt.

Klädhängaren som jag köpte hänger här i hallen med den härliga tapeten.

"Hej 80 kilo" skrev jag i påsen med jeans, för kanske ett och ett halvt år sedan.
I oktober provade jag ett par och dom passade bra...

Mycket skrapande och målande med dom här skåpen.
Skönt att översidan är klar i alla fall.

Målat i och runt omkring fönstret in mot uterummet och här hardet juliga hjärtat kommit på plats också.

Fönstret ut mot altanen har blivit fint lagom till jul.
 
Här bor jag.

Den öppna spisen är inte bara bra att elda i för värme och glädje, den är också bra att ställa saker på, framför allt i jultider.

Första sittningen i soffan tog sisodär fem månader.
Här är det julafton och jag väntar på tomten med mina paket.
 
Hmmm...videon som jag spelade in på nyårsafton.
Varför bara i litet format ??
Passande på många sätt att låten som spelas är "Let it rain" med East 17.
Någon gång i somras när jag hörde den här låten så kände jag att den där vill jag hoppa studsmatta till.
Att det blev en sannslöst regnig sommar och att det faktiskt regnade när jag spelade in videon.
 
 

Inga kommentarer: