HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 1 januari 2013

Nyårsafton 2012

GOTT NYTT ÅR ALLA ....

Jag ska berätta hur 2012 års sista dag upplevdes i mina ögon.
Jag hade en plan redan igår, att gå upp sätta på kaffet, dricka en stor kopp med en hel del grädde i och sedan snöra på mig skorna, koppla in ipoden i öronen och dra ut på en löptur.
Precis så blev det...hurra.
Jag visste hur jag skulle börja min runda, men jag hade tre alternativ hur jag skulle avsluta den.
Det blev den kortaste för när jag kom till genvägen så märkte jag att den korta inte var så kort som jag hade trott och hade jag fortsatt så hade det blivit en liten väg+ en liten väg+en ännu mindre väg som garanterat var jättehal.
Genvägen var gissningsvis bättre.
9,5 km blev det och det kändes ok ibland och mindre bra ibland.
Så här skrev jag sist jag sprang...
Jodå, mot alla odds så sprang jag idag.
10,5 km.
72 dagar sedan sist...10 juni.
Jobbigt är ordet.
 
Det var den 20 augusti...
Jag tyckte då att det var en skandalöst lång tid med 72 dagar sedan förra gången.
Från den 20 augusti tills idag är det (herrejäklar..) 133 dagar.
Alltså sprungit två gånger dom senaste 205 dagarna.
Idiot...
Kommer det att dröja i närheten av 72 dagar till nästa löptillfälle så garanterar jag att jag inte bara är slö utan död.
Musiken hjälpte mig på vägen idag...tack Djdealeyo.
 
Efter löpningen fixade jag lite av varje och tog en dusch...
Sen....
 
 
Sen fortsatte dagen...
Hittade en hink med en stoor isbit i.
Placerade den i snön och kastade in ett stort värmeljus i den.

Ser ni att det rinner vatten från stupröret ??
Ljuset står på en stor isklump.

Månen var närvarande...

Förrätt...

Lchf-bröd som stekts lite.
Röran därpå är kesella, rödlök, curry och kallrökt lax.
Garnerad med rödlök, dill och röd caviar.
Mycket smaskigt....

Huvudrätt...

Stekt lax (ehhh...ja, lax igen...) som ligger på en bädd av bönnespirer (kommer inte ihåg just nu vad dom heter på svenska)
På laxen ligger en klick färskost med svarpeppar och dillsmak.
I närheten av laxen ligger steka champignoner, avocado i klyftor och några rullar brännvinsost.
Gottigt...

Klockan har blivit 23:59 och jag har tagit med mig kaffe och kameran ut för att se på fyrverkerier och granater...
Ställde mig på tomtens högsta punkt såklart.
Det lyser i mitt hus....trevligt.

Ehhh...ja, jag vet inte...

Hmmm....det är inte månen i alla fall.

Efterrätt...

Hahahaaa...
I botten ligger en ....?... bestående av hackade nötter och mandlar och vispad grädde.
Det bruna som är format som ett kors är den choklad som jag använde mig av tidigare idag. (Den innehöll grädde, mörk choklad, kakao och vaniljpulver)
Det vita som ligger ....här och där är en blandning av vispad grädde, turkisk yoghurt och vaniljpulver.
Det gula och röda är såklart hallon och mango.
Den här desserten hittade jag inte i en receptbok kan jag säga.
I och för sig så var de två första rätterna också egenkomponerade.
Det blev lite Kajsa Varg-aktigt att jag tog det som råkade finnas hemma.
Jodå, den var god, men man blev så mätt...
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: