HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 5 januari 2013

Väggord och falukorv

Sitter här och klickar mig runt bland bloggar och annat.
Inte för att det alls varit en jobbig vecka på jobbet men det känns som om man kan sitta här och ta det lugnt i kväll.
Min form av fredagsmys.
Skrev igår om såna här väggord som är populära.
Den 19 februari 2010 så hittade jag dom här första gången och då ville jag ha ett helt gäng.
Att jag ibörjan av inlägget slängde ihop lite "att må bra" frågetecken kom jag däremot inte ihåg.
Kastar in hela inlägget här...

To feel good...

Vi människor som väl faktiskt är mer deprimerade och mår sämre än någonsin trots våra bubbelbadkar, värmeslingor i golvet, möjligheten till jättesilikonbröst, (om det nu är det vi vill ha) bilar som skyddar oss, tar oss framåt i en himla hastighet och är så bekväma och fina, vi kan nå varandra på nolltid genom dator och mobiltelefoner, våra matvaror kan beställas till dörren och tänk att vi numera har hundratals olika tomatsorter och tusentals olika chokladsmaker att välja mellan.

Vi borde vara så lyckliga men ikke...

Så vad gör vi nu åt detta...

Dom flesta gör säkert mer eller mindre ingenting alls utan ser mer fram emot livet eller tillvaron som kommer efter det här jordelivet.
En del provar nog dom där tusen chokladsmakerna och finner en tjugotresekunders lycka av det, men sedan snabbt ner i samma hål igen.
Vissa stoppar i sig piller...jag ser det dock som droger eftersom det tar oss från att inte må bra till att må bra...strong stuff...
Andra går till psykologer och talar ut...
En del läser böcker skrivna av Mia Törnblom eller Dr. Pihl.
Vissa ser shopping som en väg från det jobbiga till glädje och visst kan det vara så....frågan är bara hur lång den där lyckan är och hur länge det tar innan man måste besöka den där provhytten nästa gång.
Ett fåtal tar tag i sig själva och börjar träna eller något sånt och till er säger jag -good for you....för att jag kan inte tänka mig annat än att man i alla fall känner sig lite bättre efter ett träningspass.

Faktiskt (tro det eller ej) så var det inte det här jag skulle prata om...
Jo, väldigt kort kanske...
Jag kommer tillbaka till detta ämne en annan dag...
Spännande ämne...

Hittade idag ett alternativ till ovanstående saker...
Ett fint alternativ...

Tänk den dag jag kan sätta upp den innanför dörren och känna så...
"Enjoy this moment for this moment is your life"
Jag älskar ordet enjoy....man blir glad av bara säga det:-)
"Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig, här och nu. Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du."
Vackert värre...
Ohhh, tack...:-)
"Om du var vaken så skulle jag ge dig allt det där jag aldrig ger dig men du, jag ger dig min morgon jag ger dig min dag"
Just det, det betyder LEV...
Jag ler...
"Det är för oss solen går upp"
Gott vin gör människan glad
Franskt recept på chokladmousse är aldrig fel...

Hittade dessa på www.stilero.se och det är alltså texter som ska sättas på din vägg....innanför dörren, i köket och i sovrummet kanske...
Om inte dom här texterna piggar upp på väggen så vet i sjutton...
Jag vill ha dom!!!
Ja, alla...
Synd bara att jag inte har en vägg.
Skit också!

Jag går och tröstar mig med en chokladbit...hahahaa


Nu är vi tillbaka i nuet och efter att ha tittat på dom jag ville ha då så kan jag säga att jag inte vill ha någon av dom längre.
Dom funkar liksom inte längre.

Sökte på Åsen Norsholm på google och hittade mest en massa grejer från den här bloggen men också bland annat detta...

Allmän åklagare yrkade vid Norrköpings TR ansvar å chauffören L.A., född 1947, för grov misshandel enligt följande: L.A. har på kvällen d 2 aug 1980 i Stora Åsen, Norsholm, uppsåtligen tilldelat K.A. flera slag med en yxa, som är att anse som livsfarligt vapen, varav ett slag träffat i bakhuvudet och orsakat ett 3,5 x 0,2 cm stort sår, och flera slag träffat kroppen och medfört sår på högra överarmen, bålen och vänstra underbenet samt överhudsavskrapningar på buken. Genom att på angivna sätt misshandla A med en yxa har L.A. visat synnerlig hänsynslöshet och råhet.

Det var tydligen action här i krokarna för 32 år sedan...

Att vi här i Norsholm har en butik som heter Britta & Lennarts nära kött har jag vetat ett bra tag, men idag tittade jag runt en del på deras hemsida och det var spännande.
Det ser så fräscht ut och deras tapastallrik såg jättesmarrig ut.
Tapasinspirerad Planka
Redan nästa vecka så kommer jag nog svänga förbi och köpa Brittas prisbelönta falukorv som tydligen ska innehålla 81 % kött.
Perfekt...

Nu tar vi natten...

Inga kommentarer: