HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 7 januari 2013

D-vitamin

Hej hallå...

Jag undrar hur mycket jag läser om allting egentligen...
Allting i det här läget är i och för sig inte allting utan om kost, motion och hälsa.
Kostdoktorn hade gjort en lista över mest viktiga faktorer till viktminskning.
Jag har ju fattat det ett tag att kosten är väldigt mycket mer viktig än motionen när det ska viktminskas.
Ganska logiskt när man inte förbränner knappt något alls med högt blodsocker i kroppen.
Spelar väl mindre roll om man drar ut och cyklar i en timme när man precis som den värsta proffcyklisten har med sig både bullar, sportdryck och annat kolhydrataktigt.
Antagligen så har man laddat med ett jättelass pasta innan också.
Resultat av den cykelutflykten= +0,8 kilo.
Jaha, ni ville ha listan också...

Hur man går ner i vikt:

  1. Välj lågkolhydratkost
  2. Ät när du är hungrig
  3. Ät riktig mat
  4. Mät dina framsteg smart
  5. Tänk långsiktigt
  6. Kvinnor: Undvik frukt
  7. Män: Undvik öl
  8. Undvik sötningsmedel
  9. Se över medicinering
  10. Stressa mindre, sov mer
  11. Ät mindre mejeriprodukter och nötter
  12. Fyll på vitaminer och mineraler
  13. Träna
  14. kommer snart
  15. kommer snart
  16. kommer snart
  17. kommer snart
  18. kommer snart
Gillar inte riktigt nummer elva där man upplyses äta mindre mejeriprodukter...
Hmmm...
Jag har i och för sig inte druckit en droppe mjölk sedan i februari, men tydligen ska man ta det lugnt med vispgrädde och ost...
Skit också!
Men....(tralalalala) det här gällde ju viktminskning och viktminskning har jag väl kanske inte så mycket att fokusera på.
Min våg visade nämligen exakt (trumvirvel...) 
  
En vikt som det var åratal sedan jag vägde.
För exakt två år sedan så vägde jag tio kilo mer.

Läste vidare där bland sakerna i listan (tror det var nummer tolv) och intog lite fakta om D-vitamin.
Att vi lättast får den D-vitamin vi behöver genom trevligt solljus på vår hud har jag sedan länge fattat, men nu lärde jag mig lite mer.
Som vanligt så ger det ena det andra och till slut så kostar det pengar...
Jo, jag beställde en burk D-vitamin.
Jag som är så emot piller.
Jaja, det blir nog bra och jag beställde bara den...
Ja, bara den...
Vad ni är tjatiga...
Bara den .....och så den här lilla bollen  


Ja, den var på REA.

Nu ska jag fixa matlådan....köttbullar, champignoner och en hel del grädde + broccolimos.
Sen ska jag köra lite biceps...hade tänkt bänkpress men...
Sen ska jag göra mig redo för att krypa ner.
Det är en dag imorgon....kul dag när man får träffa alla barn igen.

Imorgon kväll så ska jag göra min egen majonnäs.
Ja, den "äkta" som fanns i affären kände inte ett dugg jäkla äkta i mina ögon.
Sen ska jag göra Coleslaw...mumsigt.
Hoppas att mina tights kommer också..:-)

Förresten....vad jag njöt och skrattade av "idioterna på resa"
Ja visst, han hade ju en liten kompis med sig den här gången.
http://www.svtplay.se/video/934446/del-1-av-3

 

Inga kommentarer: