HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 2 januari 2013

Ost är gott

Kort inlägg idag denna onsdag när jag inte befinner mig i Linköping.
Ska snart fixa matlådan och köra ett träningspass.
Om det blir ett rörelsepass framför datorn eller om det blir bänkpress och någon annan bröstträning i träningsrummet får vi se...
I matlådan blir det nog lax imorgon igen....
Lika bra att passa på när Solen inte tittar in på jobbet.

Läste just om läkemedelsindustrin som gång på gång gör bort sig i det här landet men som fortsätter på samma sätt, vilket inte är konstigt i och för sig, när ingen jäkel ser till att huvuden börjar rulla.
Folk i olika myndigheter som "ska veta" skriker ut att vi alla eller enskilda grupper bör vaccineras.
Vi livrädda vaccinerar oss såklart, men givetvis så håller sig dom som inte gör det sig precis lika friska.
Det som dock händer är att en del får hemska biverkningar av vaccinet och det jävliga i kråksången är att dessa "folk som ska veta" får "bidrag" eller lön från läkemedelsindustrin.
Funkar alltså precis likadant som i livsmedlesindustrin där folk som ska veta, dvs. livsmedlesverket nu har skrikit ut i minst 20 år sina kostråd som har gått fullständigt åt skogen.
Dom får också "bidrag" eller ren lön från livsmedlesföretag.
Att detta är om i Sverige på 2000-talet är skandal.
Vi återkommer till ämnet.

Såg förretsen tidigare idag att min hatade gubbe här i bloggen, Stephan Rössner på livsmedelsverket hade skrivit en bok.
Kul för dig Rössner.
Hoppas verkligen att ingen köper den.
Fetma : från gen- till samhällspåverkan448 kr
Målgruppen är sjukvårdspersonal i sluten och öppen vård, studenter inom flertalet vårdyrken, nutrition och omsorg och administrativa beslutsfattare inom vården.
Jaha...ja, då har du ju lyckats Rössner.

Ser ni priset ??
Köp smör för pengarna istället.


En annan av mina hatobjekt dök upp som förslag till mig att följa på twitter.
Magnus Betner...
Antagligen den sista jag vill följa på twitter.
Större jävla tönt finns inte.
Gissa om han har en fin twitterbild ??
Nja, han står (möjligtvis ligger) och pekar finger åt den som tar bilden (eller kanske till dig och mig)
Varför ??
Ja, antagligen för att han är just världens största tönt....eller så är han egentligen bara 14 år.
Det skulle förklara ett och annat.


Ja, jag har en del ostar i mitt kylskåp och den här hittade jag nyss bakom brysselkål och skålar med köttbullar.
Hade glömt den men nu hoppade det in ett par bitar i min mun.
Inte smakade den väl whiskey, men den var trevlig ändå.
 
Nu träning...





Inga kommentarer: