HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 5 november 2012

Allrum

Det går upp och det går ner...
Inget konstigt.
Nu när jag sitter här med en stor bit ost mellan tänderna och har just dammsugit så gott som överallt så känns det ganska så bra.
Det finns hopp...
Att måla det till ytan stora taket i allrummet har inte alls gett mig en positiv kick i magen.
Jag har sett problem...
Att jag ska balansera i trappan med en målarburk i ena handen och en pensel i den andra låter helt enkelt inte bra.
Jag har liksom levt med mig själv länge nog för att se problemen där.
Trappan är som bekant redan målad....grå.
Nu har jag kvistlackat, grundmålat och smält på ett lager vanlig takfärg.
Ett lager kvar...

 
Så här såg det ut på inflyttningsdagen.
Vilket mörker.

Att måla fönstret var en chansning som inte var strålande.
Idag sa min dator att Norsholm hade 6-7 grader på eftermiddagen.
Min termometer kom upp i 3,3 grader.
Det är skillnad det.
Jaja, ingen katastrof....jag klistrar upp tätningslisten och målar vidare i vår..

Köpte dom för gott och väl en månad sedan, men fick dom inte förän i fredags.
Billiga som tusan som dom lär väl funka dominant förstås.
 
Eftersom jag roar mig med att tippa (mest medan matcherna pågår) så kan man faktiskt titta på vissa matcher på spelsidan.
Synd att säga att jag tittar så mycket men har jag tippat så hör jag i alla fall ljudet och har koll på så sätt.
Engelsktalande kommentatorer gör såklart inget men en snubbe har jag nu lagt märke till.
Konstigt beteende...
Minst tio gånger varje match säger han dom här två sakerna...
 
"has to be said"
"to be honest"
 
Frågan är om han resten av tiden inte alls är "honest".
Både två sakerna är ju ganska onödiga uttalanden eftersom vi litar på att han säger vad som behöver sägas ...och givetvis att han är ärlig hela tiden.
 
Måndag imorgon....eller egentligen för en halvtimme sedan.
Känns rätt.
 
 


Inga kommentarer: