HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 17 november 2012

Det är helg

Ni vet hur det brukar låta på fredagar...
Jag skriker ut att i stort sätt hela huset ska vara färdigrenoverat och pyntat.
Jag skriker inte idag.
Vad jag tänker och vad jag har skrivit upp i mitt block här är en helt annan sak.
Det här ska göras....

Den vita färgen ska bort från fönstren.
Helst så ska jag städa ute också...
Visst ja...skulle inte hålla på så här.
Vi får se vad jag gör.
 
Det här har jag gjort senaste timmen eller så...
Ett lager färg....och ett återstår.
 
Tramstidningen Aftonbladet har startat en ny kampanj.
En ny jävla tramskampanj.
Jag tänker inte klicka mig in och undersöka vad det egentligen handlar om men jag vet att den heter "Det här är mitt land"
Hmm...
Gissar att idioterna som uttalar sig är stolta över det här landet på något sätt.
Att dom verkligen känner att det här är deras land verkar ju givet.
Vad i helvete finns det att vara stolt över i det här landet?
Visst, det här landet funkar såklart bättre än Syrien och dess grannar, men Sverige är utan tvekan världens töntland.
Jag är inte stolt över att vara svensk.
Inte ett dugg.
Inte stolt över att vara människa heller för den delen.
Skulle hellre vara en grankotte...eller en elefant.
 
Jag har lust att pynta lite i helgen men så länge målarpenslarna går varma här så känns det lite tidigt.
Tidigt är det väl att julpynta också??
Jag har funderta lite på om jag ska ha mig en gran här inne...
Att hitta en lär inte vara något problem...
Vi får se.
 
Vi syns här om ett dygn.
Det blir trevligt.
 
 

Inga kommentarer: