HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 3 december 2012

Advent

Söndag...
Första advent...
Advent är en kristen högtid, sa Marcus Birro på twitter.
Javisst Marcus och alla andra livrädda....
Såklart att det är så....
Advent, cancer, fästingar, Magnus Betner och hundbajs i parken.
Allt är ju skapat av den där guden eller hur var det ??
 
Jag tänder ett ljus för att det är mörkt....och kallt.
Inte för att connecta med gudar som inte finns.
Jag hade ingen adventsljusstake så jag fick fixa till en.

Skulle vilja haft lite grankvistar och kanske lite glitter.
Kanske kommer det.
Gjorde siffran ett på första ljuset loch antagligen får vi en fortsättning nästa söndag.

Titta...
Antingen är han rädd att gå ut eller så är han fängslad där inne den där tomten.
Eftersom han är ett ljus så är han väl rädd att bli påtänd...

Fler ljus fick brinna denna dag.

En lucka kom på plats också...
Knopp och allt.

Innanför den där luckan hittar vi dagens okända ljusblå elefant.
Egentligen många av dom på de här tidsskriftssamlarna.

Frukosten är serverad på julbrickan...
Dom här flskorna som är så gamla att det snart växer mossa på dom behöver drickas upp.
Kan någon komma och ta sig ett glas.
Jaja, jag har ett gäng citroner.

Högg tag i det här lilla häftet på skolan i fredags.
Det såg spännande ut och det var det också.
Jag blev inte oväntat förbannad.
Vilka idioter...
Nu mailade jag till kostdoktorn och bad honom titta på häftet som tydligen skickas ut vilt till skolor.
Otäckt.
 
-10,6 grader ute...
Jag väljer sängen istället.
Natti

Inga kommentarer: