HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 26 december 2012

Garderobskoll och mycket frågor...

Hallå....
Det var en rackarns dag att gå fort.
Nytt rekord tror jag.
Tur då att, trots att klockan nyss var kvart över ett, så kan man sätta på en ny kanna kaffe och fortsätta att studsa upp och ner på stolen här pga av den höga basen i musiken som dundrar ut.
Om jag inte sagt det tidigare så är det fantastiskt att bo i hus.
Att kunna smälla på musiken vilken tid på dygnet det än är, är bara en av dom lysande fördelarna.
Den här dagen så skulle jag ha åkt på middag till morsan och farsan men farsan åkte på maginfluensa natten till idag så det bidde inget av med det besöket.
Hoppas du kryar på dig...
Istället blev det en hel dag här och jag drog igång med något jag borde ha gjort för länge sedan.
Den stora klädkollen...
Jag har vikt, provat och rensat så gott som varenda plagg jag äger och har.
En del ska nu fotas och läggas ut på tradera.
Det andra har nu fått en trygg plats i garderob eller byrå.
Blir fortfarande lika häpen över vilka storlekar jag köpte på kläder när jag var ung.
Massor med XL och till och med en XXL.
Nej, jag har inte krympt.
Tog lite kort...
Den här bilden har jag lovat er sedan den dagen jag visade upp galgen här.
Här är mina fina barnkläder...
Ja, nästan så att man får en tår i ögat.
Det här linnet köpte jag för flera år sedan och det har sedan den dagen hängt klart synligt på Södra Finnö.
Nej, jag har inte haft det och jag kommer inte att ha det förrän min kropp matchar det som står på linnet.

Visst är den snygg ?
Någon form av surfartröja och garanterat att man har det på sig när man surfar...och ramlar i.
Jag skulle ha det här på mig varje dag om det hade varit en storlek större.
Jag får krympa lite...



Ojj, jag har visst mer barnkläder.
Storlek 62/68.

Ätit julmat idag också såklart.
För det första så var jag mätt från gårdagens tallrik långt in på den här dagen så frukost hoppade jag över.
Det här är min kvällsmåltid.
Ja, juldag innebär väl fest vad jag vet.
Titta, vad koppen gör sig bra i bild och ännu bättre i handen.

Lätt gjort att fastna vid datorn ibland.
Idag sökte jag mig runt bland schäslonger och hittade en grå, lätt begagnad...
....och en annan modell ny på Chilli...

Jag får nöja mig med att drömma om dom...tills vidare.
Något liknande måste jag så småningom ha i allrummet.

Jo, den där schäslongen tillhörde en Maria och jag sökte på denna Maria och en konstig sida berättade för mig att hon bodde i Skärblacka.
Perfekt för kort transport tänkte jag.
Sen tittade jag vidare på sidan som tydligen hette www.nogg.se och där kunde man ha blogg, man kunde kasta in bilder och lite annat.
Det roliga jag upptäckte var att hon svarat på en del mer eller mindre märkliga frågor, vilket jag också ville göra.
Tydligen var man då först tvungen att registrera sig, vilket jag gjorde utan att blinka allt för många gånger.
Tveksamt om jag nu kommer att använda sidan när jag väl svarat på frågorna...
Här kommer frågor och givetvis mina svar.
Varning....ni som har lätt för att hetsa upp er och börja gråta ska nog stänga ner dagens blogg och gå och sätta på kaffet eller klappa katten eller något annat...
Ska dödshjälp finnas i Sverige?
Absolut... Helst en inrättning i varje gathörn.

Är det okej att döda djur för att få mat eller kläder, fast vi kan ana att djuren lider?
Lider djuren hela tiden eller bara under dödsakten ?? Vi människor lider ganska så friskt också så skillnaden är kanske inte jättestor. Eftersom jag både köper kläder och mat så tycker jag väl att det är okej. Sen är det ju så att jag någonstans tror att vi i det här "koll"landet har koll på dom som låter djur lida och att dom då får en skaplig käpp i hjulet så deras verksamhet drabbas.

Är det omoraliskt att vara otrogen?
Givetvis och naturligvis och ett uppvaknande att man inte alls är tillsammans med rätt partner. Med "rätt" partner så vill man inte ens tänka tanken p att vara ens lite med någon annan.

Är det moraliskt acceptabelt att döda i krig för att försvara sitt land?
Hahahaaa... Pratar vi Syrien eller Sverige ?? Känns lite blahaigt att säga, försvara sitt land, för jag känner noll stolthet och samhörighet med det här landet men visst, står det en snubbe och håller på att strypa mig så stryper jag nog tillbaka.

Är det okej att en rik person köper en fattig persons njure för 1 miljon kronor?
Visst... Så länge försäljaren gillar den iden så. Ni kan köpa hela mig för en miljon, men ska ni döda mig så vill jag helst ha pengarna en stund innan.

Är det okej att köpa sexuella tjänster om den som säljer får 1 miljon kronor och ingen hallick får några pengar?
Det var dyrt.... Visst, låt den Tiger som kan och vill betala det göra det.

Är det moraliskt acceptabelt att höja priset på en snöskyffel från 150 kr till 800 kr när det snöar?
Det låter smart i mina öron.. Vill man ta den risken som försäljare så är det såklart okej, för kunderna väljer ju att betala eller gå till nästa skyffelförsäljare. Att köpa en snöskyffel en stund innan snön rasar är ett annat alternativ. Jag köpte påskpynt nu veckan innan jul och det var nästan gratis.

Är det acceptabelt rätt att begå självmord?
Givetvis... Ingen frågade oss om vi ville komma till den här världen så hur man lever här och hur och när man lämnar planeten är upp till var och en och när man är redo så bör man få den hjälp man vill ha. Till er som svarar att det är egoistiskt så tänk nu för sjutton vad ni säger... Då är det väl lika jäkla egoistiskt att skaffa barn....som eventuellt tycker att planeten jorden är ett bistert ställe.

Är det acceptabelt att ge dödshjälp?
Om nu någon vill + om nu någon vill = go for it

Är det okej att döda en för att rädda fem personer?
Svårt att se att ett sånt läge ska dyka upp bakom nästa krök faktiskt... Vi säger så här...ligger jag i det iskalla vattnet och ska dra mig upp i den proppfulla livbåten så simmar jag vidare.

Är det viktigt att den som mördare får sitt straff även om vi vet att han aldrig kommer att göra om det?
Dödsstraff på loosers som mördar någon såklart, så slipper vi ens fundera på om dom kommer att göra det igen. Löjligt att ens i ett sånt läge fundera på om en person kommer döda person nummer två efter att just ha dödat nummer ett. Död nummer ett var långt mer än okej för att vara människa på planeten jorden, alltså dödsstraff. Förrresten, varför i hela helvete står det han i frågan...??

Tycker du att man har mindre rätt till vård om man själv har förorsakat sin sjukdom exempelvis narkotikamissbruk?
ABSOLUT.... Har man smaskat sockerkringlor i mängder med år vilket gjort att knäna gått sönder samtidigt som vågen gått sönder vid 142 kilo, så får man fan betala både ny våg och nya knän helt själv. Inget kan vara mer logiskt.
intervju
Märkeskläder eller secondhand?
Märkeskläder håller både stil och färger bättre. Märkeskläder köpta på tradera är min grej så det blir väl full pott på den här frågan.

Liknar du en kändis?
Tydligen... Härom dagen så var jag lik Hugh Grant, speciellt i filmen "Love actually". Annars så har jag hört genom åren från minst tio personer i olika åldrar att jag är lik Per Gessle. Jag kan inte se det alls.

Bästa låten i världen?
Sarah Brightman & Andrea Bocelli - Time to Say Goodbye Scooter - Fish is jumping Louis Armstrong - What a wonderful world KLF - Last train to trancentral Run DMC & Jason Nevins - Its like that

Är det ok med vita lögner?
Nae, men så länge ingen skadas så får det väl ske om det måste.

Vilken dokusåpa skulle du helst vilja vara med i?
Sökte till Big brother en gång i världen. Jag skulle ha underhållit mest i hela tv-historien.

Hur många timmar sover du per natt?
5...och några på kvällen.

Favoritsåpa alt. dokusåpa?
Bonde söker fru....med kyckling och trevligt sällskap i soffan.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Inte fetUSA i alla fall och inte pastaItalien och inte töntSverige med deras fruktansvärda livsmedelsverk...

Vilket intryck gör du på andra?
Tror dom oftast blir glada...

Det här vill jag bli när jag blir stor
Författare har jag sagt läänge nu, men jag kommer varken att bli det eller något annat.

Detta skulle jag vilja prova på
Trycka in så mycket mjöl och vatten i Stefan Rössner och Claude Marcus munnar så att dom till slut skrek ut "vi slutar". Träna hårt under minst ett år. Prova olika frikispass. Väga 77 kilo.

Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på...
Först skulle jag slicka i mig lite grädde och sen skulle jag fundera... Många är det skulle jag säga, men varför inte två herrar på en golfklubb i vårt land. Tårta låter i och för sig lite milt så vi slänger efter med en järnåtta...

Det här får mig att bli alldeles vansinnig...
Livsmedelsverket.....Hastighetsskyltar.....Datahaveri.....pissre gniga somrar.....Telenorreklam.....

Berätta tre saker som människor skulle bli förvånade över att veta om dig?
Jag råkar vara både en öppen och ärlig människa så dom som känner mig vet det mesta redan Skulle jag annars skriva det här eller ??

Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
Glädje

Hade du något smeknamn när du gick i skolan?
Oja, bor man i en by där typ hälften har samma namn så äör det svårt att komma ifrån. Olsson och senare FO fick det tydligen bli och nu inser jag hur pissiga dom namnen är. Nu är jag alltid ensam med mitt namn men smeknamn har jag ändå och dom här är klart roligare. Fredde eller Fredde-grädde eller kanske Fredde-grädde- lingonsylt...

Hur var du som barn?
Ring morsan och fråga vettja, men räkna med att hon kommer att försköna bilden ett antal grader. Jag var bra på att leka, både ensam och tillsammans med andra. Sockersugsmonster... Snäll tänkte jag säga, men ett antal skulle nog hellre säga elak.

Vad tycker du om fildelning?
Använd turkisk yoghurt med bär istället...

Varför bloggar du?
Kul grej... Bra att kunna skriva av sig när det gäller irriterande saker. Jag gillar att skriva och formulera mig på ett kul sätt.

Betyder kärlek mer för dig än vänskap?
Också en fråga att svara på för en person utan hjärta... I en riktig kärleksrelation så har man givetvis den bästa vänskapen tillsammans också... När jag kunde tro och känna kärlek så tyckte jag såklart att kärlek var det största som fanns, men nu som hjärtlös och utan hopp om kärlek så är jag oerhört glad för vänskap.

Vad kan man leva utan?
Allt....framför allt socker och stärkelse.

Vilket är viktigast hos din partner?
Hallå, jag sa ju att mitt hjärta är dött och begravt. Tillit kanske...

Har du funnit Harmoni i ditt liv?
Små korta ögonblick så har jag nog känt mig lite harmonisk. Antagligen tillbakalutad med en fet cigarr i mungipan... Tvivlar dock inte på att jag i mitt dödsögonblick kommer att känna total harmoni när jag vet att jag snart kommer att lämna den här religiösa planeten..

Hur ofta lagar du mat hemma?
Every day....annars så blir jag ju hungrig.

Vad skulle du göra med ett friår?
Känns inte så intressant alls, men skulle det ingå en bunt med pengar i samma veva så kan jag tänka mig att tillbringa i alla fall halva året på andra breddgrader.

Vilket lands matkultur tycker du bäst om?
Jäkla tjat.... Ska vi fråga kycklingen var den kommer ifrån eller ?? Jag gillar kyckling och broccoli, sluta tjata nu.

Hur svarar du i telefonen?
Jag svarar inte i telefonen... Jo, på jobbet gör jag ju det... Kyrkskolan Fredrik

Är du pinsam på fyllan?
Nej nej... Bara lite gladare och mina kompisar sa alltid att jag kopplade på mina rådjursögon när jag connectade med någon flicka fram på nattkröken.

Vilken var din första konsert?
Michael Jackson....Oslo 1997

Hur ser folk dig?
Det kan man verkligen undra... En känslomässigt skadad varelse som skiner som en onykter sommardag på ytan men är blöt, kall, dimmig och nattsvart inuti.

Människa som gör dig enbart ledsen?
Förbannad så hade det varit lättare... Enbart ledsen gör mig ingen alls...

Människa som gör dig enbart glad?
Ett helt koppel med barn passar nog in på den.

Värsta känslan?
Den har jag haft...

Favorit tv-program?
Coupling.....Seinfeld.....Bonde söker fru....En idiot på resa

Hur ser en perfekt ledig dag ut för dig?
Misstänker att man inte får vara orealistisk och berätta att man vill träffa en eller annan person som till på köpet blir glad av mötet.. Jag vaknar, sätter på kaffet och tar med en kopp ut tillsammans med en inredningstidning och slår mig ner i den röda soffan, alltså befinner jag mig vid min sommarstuga. Solen är sådär lagom varm...och det fortsätter den att vara när jag traskar ner till havet och badar och steker mig på berget. Sen äter jag en god middag som tillagats på grillen. Gärna sällskap och en flaska vin till maten...men eftersom jag gärna skulle vilja få in ett trevligt löppass så får det bli en klunk vin innan passet och resten sen. Jag somnar mätt, trött och glad.

När grät du senast?
Tiden går vill jag lova så det var kanske ett år sedan nu... Mitt hjärta gråter dock dagligen...

Är du vidskeplig?
Inte ett dugg

Vad skulle du vilja ändra i ditt liv om du fick ändra på vad du ville?
Men hallå...om jag vill ändra någonting så ser jag väl till att ändra på det istället för att bara skriva det här och sen lalla vidare med chipspåsen i näven.

Skulle du vilja vara med i kungafamiljen?
Har svårt att sätta mig in i den bilden... Vad skulle folk säga om jag hux flux var med på middagar och familjefoton.

Vad har du alltid velat göra men aldrig vågat?
Jag gör det jag vill...

Vart går din drömresa?
Södra Finnö eller Thailand.

Vem är ditt drömragg?
Inte direkt intresserad. Är det dock någon rik kvinna som vill ha nakenbilder så visst. Så långt kan jag sträcka mig...

När blir man vuxen?
18 år officiellt. Efter det så agerar man vuxet ibland och mindre vuxet ibland. Vissa mer än andra.

Vill du säga förlåt till någon?
Jaa, till er som jag inte var snäll mot som barn...Förlåt mig!

Vem är din hjälte?
Bear Grylls.....Jonas Colting....Karl Pilkington....H P Baxxter Finns säkert fler...

Vad tror du på?
Inte mycket... Att efter torsdagen kommer fredagen... Jag tror inte på gudar och mayakulturens undergångshistorier i alla fall....tvi...

Vad skulle du helst vara - snygg eller lycklig?
Hmm...lycklig kommer jag aldrig att bli och vid min ålder så struntar jag ganska ordentligt i hur jag ser ut. Träna och äta rätt kommer jag att göra än mer och det ger resultat för en fin kropp. Bättre att agera än att önska i tramsiga tonårsfrågor.

Vad är lycka?
Att leva med någon man älskar...

Vilka personer beundrar du?
Läs hjältarna ett par snäpp upp...

Vem var din första kärlek?
Har jag haft mer än en...??

Vem har makten i ditt liv?
Jag...och den som betalar ut min lön.

Har du någon dold talang?
Ni skulle bara veta när jag sliter av mig byxorna.... Bara skoja. Stabil på huvudstäder...

Har du mobbat någon?
Antagligen...förlåt igen...

Vilket djur skulle du vilja vara?
Dagens lättaste fråga... Elefant såklart. Så klok och snäll och med ett hjärta lika stort som....mitt.

Har du någon fobi?
Ormar slår jag ihjäl...så livrädd är jag väl inte. Höga höjder är ingen favorit.

Vad är det pinsammaste du gjort ?
Kan möjligen vara den gången jag sjöng "Dont cry for me Argentina" på kareoke. Egentligen ingen aning om hur det upplevdes men jag fick inget skivkontrakt innan den kvällen var slut i alla fall.

Har du snattat någon gång?
Jepp...minns att jag tog en femtioöring från där jag var dagbarn. Någon godisbit dök nog ner i fickan också i min ungdom.


Jaja, jag tyckte att det var kul att svara på och mina svar är helt ärliga såklart.
Gissar att du, speciellt om du känner mig inte jublar jättehögt över mina tankar om liv och död.
Gissar vidare att hade detta varit en kontaktannonssida så hade jag nog inte fått jättemånga kärleksbrev...hahaaaa

Imorgon har jag lust att träna men om det blir av får vi se.
Ska en sväng till Linköping imorgon kväll för att träffa trevlig vän och se på gamla bönder.
Undrar om vi ska äta kyckling och blomkålsjansson ??
Flickan....du hör väl av dig om maten ??

Natti alla glada

Inga kommentarer: