HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 11 december 2012

Kurt i Kurtby

 
 


 
Hej hopp folket...
Blandade bilder från kvällen.
Var rejält nyfiken på Kurtboken och läste 92 sidor på stört när jag kom hem.
Var inte helt säker på att detta verkligen var en barnbok, men det får man nog säga att det är.
Det är en riktig parodi på vår sanna Knutbyhistoria där Kurt blir pastor och Kristi brud hotar Anne Lise med badrumsolyckor och alla andra med en enkel biljett till helvetet.
Detta kommer att bli en succe i klass 3´s klassrum.
 
Läste till frukosten idag om att hästbonden från förra årets bonde söker fru (Per Olof ??) inte har en fru längre.
Han hittade sin Louise som han sedan gifte sig med.
Nu har han ändrat status på facebook till singel.
Nummer ett...jag hatar facebook.
Jag har själv erfarenhet av den hemska facebookvärlden.
Min egen partner levde en del av sitt liv på facebook och även jag hade ett konto då (utan att leva där).
Jag minns den hemska stunden när hon hade tagit bort mig som vän och hade tagit bort sin status "i ett förhållande"
Att jag fungerade som människa då är fortfarande en gåta för mig.
 
När jag "inte fixade" att ha ett förhållande och när nu dom där som var så lyckliga över varandra för ett år sedan nu inte längre har ett förhållande så är det otroligt att någon annan har det och fortfarande kan tro på det.
Tycker det är väldigt konstigt att efter att ha gjort ett val att leva ihop med någon, bara byta till någon annan när det nu inte funkade ihop med den första.
Är det verkligen så enkelt ??
Det finns dom som säger att jag väljer att leva precis så ensam som jag lever.
Så fan heller...
Jag har valt och jag valde att leva med en tjej och hennes två barn.
Det var mitt val.
Nu blev det inte så...så därför lever jag ensam.
 
När man är i ett förhållande så är man såklart inte otrogen.
Anledningen till det är inte att man ju faktiskt inte får, utan för att man inte vill.
Man vill inte röra någon annan på det sättet, än den man har i sitt hjärta.
Jag vill fortfarande inte röra någon på det sättet.
 
Har man hittat sitt hjärtas rätta så ändrar man inte sin förbannade facebookstatus och letar deperat vidare bara för att "ha någon".
Tänk så många där ute som "bara" "är någon" för en annan person.
Bättre att vara själv då va...
Det jäkla sorgliga med det är att man blir barnlös, men det har jag accepterat...
 
Jag läser inte många bloggar mmen en följer jag som jag tidigare berättat.
En tjej som är gift och har barn och som nyligen byggt ett jättefint hus på Öland.
Jag följer henne för jag gillar verkligen hennes inredningsstil.
Hennes kökstapet är bara fantastisk...
Hon har hela tiden berättat om sin kära make som bygger pool och hej o hå.
Plötsligt ska huset säljas och dom ska skiljas.
Tillåt mig bli lite illamående....
Till på köpet så är hon så satans optimistisk inför framtiden och det står inte en rad om att det är sorgligt.
Visst tusan kommer dom att få många miljoner för huset men två små barn har dom...
 
Jag väntar att kommentera bönderna tills det sista programmet har varit.
Reseprogrammet senast var ju trevligt, men det var många gånger det nämndes att det här är början...
Undrar hur mycket dom tänker på att programmet faktiskt heter "bonde söker fru" och att det alltså är giftemål som är målet.
Inga tv-sända giftemål den här säsongen va ??
 
Nu ängen
Nae...sängen ska det vara.
På någon äng skulle inte jag vilja vara just nu.
 
 

Inga kommentarer: