HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 30 december 2012

Djur minsann

Hej Hallå...
Kom tassande ut i köket i morse förmiddags och möttes av att någon var där på andra sidan fönstret.
Den såg mig nyvaken i mina röda kalsonger....och blev rädd.
 Den stannade dock väldigt fort och lattjade med sin kompis.
Tänk att detta var den första gången jag såg något djur här.
Min frukost så här i julmatkvartider...
Stekte två ägg och rörde ihop med lite grädde, tog en rejäl slev av västerbottenostsillen och så en del rödkålsröra som var trevlig med sitt tuggmotstånd.
Smaskig frukost och garanterat kolydratfattig.

Men jäklar, min penselpyts var helt uttorkad...
Var har allt vatten tagit vägen ??
Penslarna var stenhårda och obrukbara.
Tur att dom var långt ifrån nya.
Skulle måla en kvadrat tak i vardagsrummet där den förra lampan varit.
Jag tog en svamp vilket funkade perfekt.

Så kunde då den andra lampan komma upp.
Rakt ovanför det runda bordet i vardagsrummet.

Nice...
 
Det här vädret är spännande.
Visst skulle jag gärna åka skridskor både en och två gånger på idrotten, men samtidigt så jublar jag inombords när det är plusgrader.
Så här ser det ut de närmaste dagarna.
 
Langtidsvarsel
Søndag30. desemberMandag31. desemberTirsdag1. januarOnsdag2. januarTorsdag3. januarFredag4. januarLørdag5. januarSøndag6. januarMandag7. januar
RegnRegnDelvis skyetKlarværKraftig regnSkyetDelvis skyetSkyetSkyet
-1°
2,0 mm nedbør i døgnet3,3 mm nedbør i døgnet1,5 mm nedbør i døgnet0 mm nedbør i døgnet7 mm nedbør i døgnet0,1 mm nedbør i døgnet0,2 mm nedbør i døgnet1,5 mm nedbør i døgnet0,7 mm nedbør i døgnet



Läst vidare på en massa bloggar (kost och träning) och hittat så mycket spännande.
Jag känner att jag vill läsa mer och gå på mer föreläsningar.
 
Innan lördagen tog slut så hade jag även bestämt mig för att jag skulle träna, på något sätt.
Ordnade i uterummet så att jag kan köra styrketräning där, men idag hade jag mest lust att köra något fartigt pass.
Tog min lilla dvd och tänkte att den kan jag väl köra i datorn...
Den tanken hade inte datorn.
Då slog det mig att jag nu denna dag skulle koppla in tv´n för att spela upp träningspasset där.
Hmmm...både dvd´n och tv´n gick igång men kanalerna funkade inte som jag ville och utan fungerande batterier i fjärrkontrollen så gav jag upp den iden.
Nästa tanke att på youtube finns ju allting.
Nog kan man hitta sig ett pass där.
Visst, först hittade jag ett på svenska som bara var i åtta minuter och sen hittade jag vidare ett amerikanskt som höll på i en halvtimme.
Dom körde jag och det var nog vill jag lova.
Härligt att komma igång...
 
Nu tycker jag att det är natt här.
Vi får se vad som händer imorgon.
Jag har några luckor här i köket som behöver fixas och uppe i allrummet så finns det också saker...
Natti...

Inga kommentarer: