HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 8 december 2012

Oförklarligt på jysk

Ska gå och lägga mig och titta på bönderna nu...
Det blir spännande.
Idag efter jobbet så hände något .....jaa, nästan religiöst, fast utan att vara religiöst...typ.
Jag tror ju inte på något som helst religiöst, spöklikt, horoskopaktigt eller så, men dagens upplevelse är ändå ....ehhh, konstig.
Jag åkte till jysk, en affär jag besöker klart sällan.
Affären i Norrköping är utformad så att man ska traska runt hela och det gjorde jag i lugn, sakta mak.
Ärligt talat så tycker jag att dom har mycket skit på jysk och ungefär det konstaterade jag där jag gick.
Plötsligt tittar jag in åt vänster, ser att det är saker  på hyllor utmed en gång, kanske tre  meter lång.
Skräp och ingenting för mig hinner jag tänka när jag ser några plastiga tandborstglas i konstiga färger.
Ändå så ser jag mig själv svänga in till vänster.
Men vafan, tänkte jag när jag fattat att jag svängt in och jag kan fortafarnde inte fatta att jag svängde.
Då ser jag något...
Plåster...plåster...ehhh, plåster.
Ja, jag köpte fyra paket.
10:- st.
10:-, fattar ni...?
Synd bara att dom är för fina att använda.

En fin tomte fanns på jysk och berättade att han ville följa med mig hem.
Han sitter bra nu på öppna spisen.

En ny Erlend Loe bok...
Fvonk
Antagligen en hit skulle jag säga.
 
Jag har lite planer för helgen.
Att hitta mossa och kottar har jag strukit från min lista.
Nu bönder som sagt.

Inga kommentarer: