HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 6 december 2012

Räddningsaktion...

Jo, jag ser också att det är ett hjärta men det är fint och det kostade exakt 0:-.

Mycket bättre...
Att det nu ligger snö på utsidan av fönstret.
Mycket bättre än att ha målarfärg på insidan av fönstret.

En lykta står på bordet...
Nja, en bra bit ovanför bordet för att vara exakt.

Den tidigare bilden ljög...
Så här ser verkligheten ut, utan blixt.

Jaha, en räddningsaktion pågår...
Den instängda tomten har antagligen en mobiltelefon och har lyckats ringa in räddningstomtar.

Man kan nästan tro att jag gillar fågelholkar.
Inte fåglar då dessa inte heller kommer sitta ute, utan sättas upp någonstans där uppe i allrummet.

Ehhh...har jag missat något här eller ?
Oddset på att hemmalaget vinner är när jag tog kortet 2,25....

DOLE...
En mjukiselefant som befinner sig i soffan.
Den är otroligt mjuk.
Beställde den här från en sida på nätet.
Dansk om jag inte minns fel.
 
Det blev inga bönder idag.
Den förbannade snön blev för mycket.
Under hemfärden från jobbet blev jag inte impad av väglaget.
När jag kom hem läste jag hårda rubriker om att man inte skulle ge sig ut på vägarna.
Väderprognosen kollades sen och den visade fortsatt snöande utöver kväll och natt.
 
Inga bönder, inget trevligt sällskap och ingen kyckling.
Sorg...
Jag lagade pannkakor istället.
Coltings pannkakor.
Recept:
 
1 banan
6 ägg
1 stor klick jordnötssmör (utan socker)
kanel
havssalt
smör att steka i
 
Jag lägger alltid till krossade linfrön och idag också lite kokos.
Tog till på köpet två bananer eftersom jag hade två som börjat se ledsna ut.
 
Till detta vispgrädde och bär precis som mr. Colting vill ha det.
Lite kul att han föreläst i Linköping idag och färdades norrut på E4:an och därför passerade 100 meter ifrån mig när jag satt här och tuggade på pannkakorna.
 
Nu ska jag spika tekniklektionen imorgon och sen laga matlådan till imorgon.
Nej, det blir inte pannkakor utan fläskfile med blomkål och ädelostsås.
Det blir fint efter rastvakt i snön imorgon.

Inga kommentarer: