HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 23 december 2012

Julgranen är på plats

Jaa, vad ska man säga...
Fiasko som vanligt.
När jag hade pulsat ner till granarna nedanför min tomt så visst jag ju var min utsedda gran stod.
Eller...
Jag stampade runt, runt i en halvtimme utan att fatta vilken gran som var min.
Jag hittade ingen som imponerade på mig som den utsedda gjort big time när jag spanat.
Till slut så tog jag en...
Ja, vad skulle jag göra ?
Så här ser den nu ut, klädd och så.


 


Konstig färg på den här bilden...
Till och med ett gäng paket under granen.
Jaa, så ska det vara...

Slagit ut så fint...och doftar jul gör den också.

Mandelmjöl till lilla mig.
Inte gratis alls, men den kommer nog att räcka ett tag.


Nötter, mandlar och choklad i den lilla korgen.
Vi får se om det blir något bak imorgon.
 
Igår när jag var och handlade så kom jag såklart till kassan.
Där var jag inte ensam om man säger så.
Undrar fortfarande om någon såg mitt ansiktsuttryck när paret som var i kassan bredvid lassade upp sina varor...
Dom köpte fem paket Lätta...
Fem stora, jävla paket.
Sen följde två tegelstensstora margarinpaket.
Jag undrar hur jag såg ut...
Jag hade sån lust att fråga, varför ??
Jag lider med folk som inte har fattat vad margarin är för en äcklig soppa.
 
En här dagen betedde sig länge som en lördag och det är inte bra som ni vet.
Men jag vaknade till liv och fick saker gjort både här och där.
Känns som om det bara är att fortsätta imorgon så kan det bli okej här till på måndag.
En stor anledning till dagens framgång stavas musik.
Med fräck uppstudsig musik på höög volym är det så mycket lättare att agera.
Man kan helt enkelt inte sitta still.
 
Nu är klockan över tre så jag hoppar ner.
Ska bli skönt.

Inga kommentarer: