HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 29 december 2012

Fredagkväll vid datorn

Fastnade verkligen här vid datorn ikväll...
Så går det när man söker på något eller besöker någon sida.
Hela tiden dyker det då upp länkar och tips om andra saker och andra sidor.
Ett tag här så hade jag 53 flikar öppna...
Knappt jag vet var jag började...
Kanske var det hos Tommy som var med om ungefär samma sak för ett antal år sedan.
Att söka efter något (i hans fall, bearnaisesåsrecept) och på det viset glida in hos en viss Sten Sture Skaldeman, vilket gjorde att han började läsa och nu några år senare så väger han ungefär hälften av vad han gjorde då.

Senare så hittade jag ett antal böcker (jaa, igen) som fångade mitt intresse och jag läste recensioner och gick in på författarnas bloggar mm....
Jag hade bestämt mig för absolut köpstopp på allt annat än mat (behöver jag nog i och för sig inte köpa på en månad) och bensin den närmaste månaden i alla fall, men det sprack nu direkt på ett antal böcker.
 
Ser hur spännande ut som helst, speciellt eftersom jag nu i vår ska prata hälsa med mina elever.
Att jag inte ska lchf´a dom fattar jag, men men....


Handlar om sockermissbruk som vilken annan drog som helst.
Jag läser och känner igen mig till max...


Kost och läkemedelsindustrin är ett jäkla hopkok som är noll intresserade av att hålla oss människor friska.
Känner att jag kommer att läsa och bli saftigt irriterad...

När jag ändå var inne på bokhandeln så såg jag att Hans Koppel som tidigare skrivit "Kommer aldrig mer igen" hade kommit ut med en ny bok.
Jag lyssnade på den förra under min maratonvandring på Teneriffa i mars och jag njöt samtidigt som jag hela tiden hade den obehagliga känslan för den var verkligen otäck.
Per Ragnar läste den och han gjorde det suveränt...
Därför blev jag mer än lite knäckt nu när jag upptäckte att en kvinna (vad fan hon nu hette) läste den nya.
Beställde den därför inte utan kan kanske köpa den till ett billigt pris på tradera om ett halvår eller så.

Fick däremot koll på att Hans Koppel bara är en pseudonym för Petter Lidbeck som jag hade hört namnet på tidigare.
Dom hade en bok med honom för ett löjligt lågt pris så den blev det också.
Perfekt att läsa för mina elever när Kurtböckerna är slut...

En annan blogg som jag råkade tassa in på var den här hos ....vet inte vad människan heter och den var både intressant och rolig med blandade saker och tankar.
Tydligen så serverar han en fredagsfräckis varje fredag och det är väl synd att säga att jag är den som skrattar högst åt roliga historier men den här var lite kul...
http://pulstagning.se/2012/december/fredagsfrackis-2-3.html
Dom senaste dagarna så har jag fått enorm lust att träna.
Träna mycket och träna hårt.
Springa och styrketräna.
Så hittade jag den här och blev inte alls mindre sugen.
http://youtu.be/n21gAbXpXGA?hd=1

Hmmm...nu har jag letat i över en timme efter ett annat härligt löpklipp, men jag går bet.
Borttaget från svt/play tydligen...

Ska prova att lägga in den här istället och funkar den så var för 17 beredd på att sänka ljudet.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!

Det var flera intressanta boktips! ;) Hans Koppel - kommer aldrig mer igen var en obehaglig rysare. Ville ju veta vilken kvinna som läser den nya boken!? ;)

Ha en fin dag pojken! Vi hörs!

Kram

lillaaasen sa...

Hallå flickan...
Angela Kovács heter visst människan och nu när jag kollar runt så ser jag att hon tydligen läser den bra.
Boken får sisodär betyg däremot.
Jaja, jag väntar med köp.

Hoppas att du hade en kul och behaglig fredagkväll...

Kram