HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 16 december 2012

Varning för ofina tankar

Jag hatar lördagar....
Det har blivit min nya absoluta hatdag.
Tur att det inte är lördag mer än en dag i veckan.
Skulle det komma två i rad så skulle jag dränka mig...
Jag fungerar inte och har inte lust med någonting.
Jag skulle bli så klar och göra så fint, i alla fall innan jul...
Varför är frågan...
Tänk att jag fungerar så otroligt bra när jag jobbar och misslyckas så katastofalt med att fungera på min fritid.
Jag och livet på planeten jorden går inte ihop...
Jag har inget här att göra.
 
Läste om en annan loooser idag.
Erica som blivit gravid och därför inte orkade jobba så hon sa upp sig.
Hon flyttade hem till mamma.
Nu när det snart är dags för födsel så har hon "ingen lust" att bo hos mamma längre.
Hon ska ju för tusan få ett eget barn och då behöver man ju ett eget hem.
Hallå socialen, ni betalar för en lägenhet va ??
Nu ville inte socialen göra det...
Erica och mamma har överklagat några gånger men hittills fått nej, nej.
Givetvis säger jag.
Varför ska någon annan (vi) betala för Erica??
Erica tycker det här är så jobbigt att hon har lust att lägga sig ner på gatan...
Vi säger stort grattis till det kommande barnet...
Mamma Erica verkar verkligen något att hålla i handen när det blåser...
Vet inte om det är Erica eller socialen själva som tycker att det borde finnas regler som hjälper mammor och pappaor som hamnar i den här situationen.
Hallå, har du puckoErica, inte valt helt jävla själv att hamna i den här situationen.
Är det inte dags att lära sig att man gör sina val i livet och dom får man stå för, när man är 21 år gammal ?
Skaffar barn gör man när man har råd med det....och gärna att man har en partner också.
Du skulle ha tänkt Erica...men känner vi det här töntlandet rätt så har hon nog fått pengar redan innan veckan är slut.



Blandade bilder denna lördag.
Den gröna skärbrädan fick ta vägen till ett skåp, via diskmaskinen för ärligt talat så var den ganska mycket vår och möjligtvis sommar.
Den här kör jag resten av det här året.
 
På tal om kassa lördagar så känns det extra skönt att läsa att nu kommer det inte fler.
Domedagen dyker upp som en frisk fläkt här på fredag.
Såna win-win nyheter gillar jag.
Går jorden under så är det helt okej och råkar den vara kvar när det blir lördag den 22:e så kan man skrika ut att dom religiösa tomtarna kan ta sig i röven.
Någon gång när det var domedagsläge så tog ett helt gäng självmord.
Vi hoppas på en repris.
 
Går och lägger mig nu...
Kommer antagligen inte att bli något gjort här imorgon heller men har jag inte drunknat så syns vi nog här imorgon kväll ändå.

Inga kommentarer: