HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 29 september 2012

Helgvila/Helgjobb

Hej hej....
Jaha, då har folket där ute i vårt land mumsat i sig sin tacosmiddag, slagit sig ner i soffan med än mer att proppa i sig och somnat till Skavlans trygga röst med ett halvdrucket vinglas bredvid sig.
Det är fredagkväll med andra ord....
Jag har verkligen kämpat mig igenom ännu en dag på jobbet.
Nu kommer helgen och visst borde jag enbart vila upp mig och bli frisk men att enbart vila kommer jag inte att göra.
Så här ser min plan ut...
Sovrum
Det gröna ovanför dörren ska övertäckas med panel.

Allrum
Gaveln och fönstret ska målas i alla fall en gång.
Helst taket också.

Vardagsrummet
Hela väggen panelas.
Titta, där är Sam...

Vardagsrum
Panela klart upp till tak.

Vardagsrum
Jaa, den sidan ska panelas också.
Det är en fjärde vägg i vardagsrummet (konstigt va...) som också den ska kläs med panel.

Uterummet
Nu har det blivit lite mycket röra här inne igen.
Fixa ordning helt enkelt, gärna så att tränings bänken kan flytta in där.

Kök
Dom två återstående luckorna ska upp (en av dom just nu inte ens slipad) och knoppar ska sprayas och sättas upp.

Kök
Två luckor här också ska slipas och målas ett antal gånger och prydas med knoppar.

Kolla...den här skulle bara rensas från lite färg på fönstren och sedan sättas upp och det fixade jag redan idag.
Strålande...

Snodde den här bilden från Monique http://www.lifezone.se/
Tydligen det nya att istället för grädde i kaffet nu ha en klick smör och gärna lite kokosolja också.
Mer fett för att hålla sig mätt längre.
Ska testa imorgon bitti.
 
Nu sängdags.

Inga kommentarer: