HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 24 september 2012

Päron med peppargrädde

Min andning känns som om det vore en gran i min hals...
En mald gran alltså.
Jag slipar så mycket om dagen och inser att jag kanske borde ha munskydd.
Jag har aldrig varit den som skyddat mig mest dock...
Mopedhjälmen hade jag på styret och när jag kör trimmer så gör jag det helst i kalsonger och badtofflor..
Endast...
Kanske släpper om jag hinkar i mig lite mer kaffe:-)
 
Det kom ett lass päron och inte är jag det minsta glad för det.
Att bara äta dom rätt upp och ner gör jag inte så ska jag äta dom så ska det festas till.
Tror att frukt är mer illa för oss än vad man kan tro.
 
Jag skar päronen och kastade in dom i ugnen...
Dom fick en skvätt sprit över sig på färden in i värmen.
Ute i verkligheten igen..
Ugnsformen gillar jag...mer än päronen.
Hmmm...vad ska jag ha till detta ?
Glass har jag ingen...
 
Vispar grädde såklart...och tydligen så smaksätter jag den med kanel...

....och peppar

Grädden är nästan färdigvispad.
Bara en halvminut åker kanelen och pepparn med.
Peppar är kanon till frukt...och bär.
En jordgubbe smakar mer jordgubbe om man har lite peppar på den...
Fruktsallad med youghurt och svartpepper är fantastiskt.

Gräddblandning i botten, sedan päronen och på toppen en klick grädde till...och lite extra peppar.
Smaskigt värre.

Jo, nu är nog den här klar.

Här har jag klättrat nästan upp till taket med panelen.

Samma här...

Nu befinner vi oss en våning upp i rummet som tills vidare får heta allrummet.
Bar så att ni vet var vi befinner oss.
Slipa, tvätta, grundmåla och måla ett lager till.
Jäklar vad spännade det ska bli att förvandla det här dystra rummet till ett vitt trevligt rum.
Undrar vad jag ska ha där ...?
 
Har börjat att bygga tv-möbeln.
Gjorde såklart en ritning först.
Inga bilder på den förrän den är färdig.
 
Har ni sett att det har kommit upp en liten ruta som heter Madeira 2013 uppe till höger.
Som synes är det 0:- i kassan nu men målet som sagt är att sälja saker och då ändrar jag kassan.
Bidrag mottages såklart...
 
Nu är det måndag för en stund sedan och jag känner mig inte ren på något sätt så jag tar en dusch och hoppar i säng.
Tur att man börjar sent på måndagar.

Inga kommentarer: