HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 16 september 2012

Sommaren som inte kom

Hej...
Gillar att åka ut till Södra Finnö när man kan se på himlen att det blir mindre och mindre moln ju längre ut man kommer.
Så var det idag...
Efter lite fixande så var jag redo att traska till badberget.
Känslan är nu inte alls lika munter som i bilen för nu hopar sig molnen.
När jag kommer ner så sätter jag mig och häller upp en kopp kaffe.
Sen sitter jag blixtstilla i en kvart.
Bara stirrar ner i vattnet.
Det var inte bekvämt, det var blåsigt och det var en sol som försvann mer och mer...
Kaffet blev kallt på nolltid.
Jag blev irriterad, besviken...och trött.
Tog på mig jackan och somnade´...
När jag vaknade så  var solen totalt borta.
Vinden och kylan var där, men solen var gömd och glömd.
Ser inget hopp bland molnen så jag går hem.
Bestämmer mig för att lämna ön och åka hem.
Jag kom för solen...
Plockar ut lite saker till bilen....när jag känner att jag kan ta av mig jackan.
Det känns skönare och man kan ana solen genom luckor i molnen.
Bestämmer mig för att ta ut kuddarna i soffan, ge det en chans...jag har ju trots allt en kanna med kaffe och några trevliga tidningar att titta i.
Det blev några ok timmar i soffan och ja, jag är fortafrande kvar här på ön.

Det känns inte som om året och sommaren riktigt börjat i år.
Ett tydligt exempel på det är att hösttexten fortfarande står kvar ovanför ytterdörren här på landet.
Nej, skyll nu inte på att det är för att jag har hus och mycket att göra.
Nej, det är vädret...
Hela 2012 har det varit ett jävla skitväder.
Jag  bytte text...

 
Skåpsluckorna tas fram från bilen och jag inser att det inte går att se hur skitiga dom är på ovankansten.
Bar så ni vet, dom är riktiga geggigt kletiga och väldigt smutsiga.

Nu är en slipad och visst ser man skillnad nu...

Här är Dahlian som jag nämnt tidigare i somras.
Den är gul ...och har tydligen besök av en fluga.

I en gammal hink med sand och vatten så har något växt.
Stabil rackare som fixar fem cm vatten.
 
Matade fiskarna såklart idag, både med sommar och höstmat.
Fiskarna tackade och tog emot.
Jaha, vi får se när vi lämnar det här stället imorgon.
Gissningsvis vid halv tio.
Matlåda är fixad.
Vi syns hemma imorgon kväll.

Inga kommentarer: