HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 13 september 2012

Ulrika marknad

Kvällen bjöd på utflykt inte bara till Linköping utan också långt bort till något som heter Ulrika.
Deras marknad var målet.
Jag, Carina och Bettan skulle sätta kokosbollslådorna i gungning...

Det visade sig vara ganska dött denna onsdagkväll.

Marknadernas storsäljare nummer ett.
Kokosbollar.
Carina och jag får såklart inte äta...

...men Bettan köpte den vanliga ransonen.

Förra året i Skänninge köpte jag tio stycken såna här färgglada remmar.
Får ont i magen bara jag tänker på det.

Carina hittade billig och fettrik ost.

Ska du köpa den där ??

Den där kanske ??
Svaret blev en helsvart.
Jaa, är man smal så kommer man i den där.
Vi såg en mindre smal kvinna köpa kokosbollar när vi gick till bilen.
Hon hade inte kommit i den här.
Hon hade knappt kommit i ett tält...

Dom hade djur också på marknaden.
En sån här skylt har jag aldrig sett förut.
Jag har i och för sig aldrig tidigare satt min fot i Ulrika.
 
Mina köp som jag nu inser att jag borde ha tagit kort på blev en bit varmrökt lax (som hoppade raka vägen ner i matlådan nu vid hemkomst) och en degskrapa.
 
När vi kom hem till Carina blev det kaffe och glass och underhållande bönder och Trinny och Susannah.
Trevligt kan man säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha .....tack för igår pojken!! ;))) Jo visst var det en trevlig utflykt trots lite stånd!(hur lät det!?) :)

Tror faktiskt jag kommer använda den helsvarta "hookern" vid tillfälle!? Ha ha

Nu har jag och Bettan ätit frukost.....

Ha det så jättebra , ses nästa vecka lagom till bonde söker fru! ;)) Kram kram