HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 18 september 2012

Måste köpa mer sandpapper

Jag avskyr det här fenomenet som kommer mer och mer i vårt land....
Att saker bestäms för att "det ska se bra ut" och "det ska låta bra".
Att det sedan är ett pissigt förslag spelar tydligen inte jättestor roll.
I politikens mesvärld händer detta ofta men det sker också på andra håll.
På radion till exempel.
Tidigare har det dykt upp nyheter varje hel timme och då har vi tvingats lyssna på hur många som denna dag dött i en självmordsaktion i Irak.
Jäkligt intressant varje timme.
Numera så dyker dom upp med nyheter "lite då och då".
Bra idé om man är ute efter att leverera nyheter när det är just nyheter, när det har hänt något.
Tyvärr funkar det inte så...
Under radiosporten klockan kanske är 20:23 och radiosportens frontman för kvällen pushar upp om den spännande toppen på allsvenskan...
Då ska det lämnas över till nyheter...
Har kungen dött ?
Har hela New York hamnat under vatten ??
Har en mördare rymt från fängelset och på sin väg nu mördat 17 personer, varav tre barn...och en hund ???
Nej, nej, nej....
Vi får istället veta att Irak är man tjuriga på you tube som inte har lust att ta bort ett klipp från deras sida där profeten Muhammed framställs illa...
Hallå...profeten Muhammed gifte sig med ett flertal unga flickor, den yngsta var sex år, så kom inte och påstå att man överhuvudtaget kan framställa hon om på ett sätt som är sämre än hur han var.
Hund är miljontals gånger bättre att vara än pedofil...
Inse...
Men dom inser inte utan ska nu demonstrera och bränna flaggor i en vecka...
Moget agerande...
Gå hem och raka er istället...

Måndag och jag är såklart hemma från min landettripp...

Konstaterar att mitt kök fortfarande är en stor arbetsplats.
På bild nummer ett har sandpappret varit framme och det innebär att snart är allt träfärgat vitt.
Synd att säga att jag vill ha såna där kryddhyllor ovanför spisen men tills vidare får det väl se ut så.
Skåpsluckorna finns överallt och att jag inte sparkat till någon så att den gått sönder är lite märkligt.
Jag kan berätta att jag nu skulle vilja vara lite klar här och där.
Inser att jag har jäkligt mycket att göra....överallt.

Inga kommentarer: