HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 14 september 2012

Traderaköp

Hello...
Kvällarna nu för tiden går mest åt att vila upp sig, laga mat och plocka lite här hemma.
Idag har jag gjort allt det där + målat en skåpslucka, en taklist och även hittat och använt mina hantlar en stund.
Det var inte igår kan man säga...

Inte prioriterat att glida in och diskuterat på det kristna forumet idag.
Hittade däremot min sammanfattning om hur det var för några år sedan när jag var inne på ett annat forum och såg mig om.
Har ni missat dom godbitarna så kommer dom här.
Det här är bara sammanfattningen...dialogen kanske kommer en annan dag.

Efter att ha mer eller mindre av ett misstag under påsken kommit mig in och studerat i dom kristnas värld, fortsatt äventyretmed att fråga dom om saker (som ni kanske läst här) och fortsatt studera under en vecka nu så har jag en bild av dom kristna, eller i alla fall en liten del av dom kristna.

Måste börja med att säga att jag absolut inte vill dessa människor något illa.
Dom har varit vänliga på alla sätt emot mig.....trots att jag skarpt ifrågasatt deras tankar, deras tro....deras liv.
Men nu tänker jag ändå säga vad jag tycker, tror och känner....och när deras tro är så stark som den är så får dom stå för sina ord och sina formuleringar.

Dom kristna har en otroligt stark övertygelse att det dom tror på är sanningen, den enda sanningen.
Dom vet att jesus har dött på korset för vår skull, för att vi (ehhh, ni...) ska få evigt liv med honom i himmelen (evigheten).
Dom vet att vi som inte tror och tar till oss jesus hamnar i helvetet....oavsett hur snälla och lydiga vi varit.
Dom vet att det bara är en tidsfråga innan jesus kommer tillbaka hit för att ta med sig dom som tror på honom. År 2015 har jag hört rykten om att det kan bli....

Trots att dom "vet" allt detta och visar upp en sån säkerhet i allt dom säger så beter dom sig som dom mest rädda hararna på detta forumet där jag tittat.
Osäkerheten lyser så starkt igenom och tvivlen dyker ständigt upp.
Tjafs fram och tillbaka och in emellan så ger dom varandra styrka.
Varför inte bara leva på nu och vänta och se fram emot den där dagen år 2015 eller när det blir han kommer och njuta vidare i evigheten istället för att tjata och tjafsa och hela tiden söka bekräftelse hos varandra och hos jesus.
Alldeles tydligt så har många av dessa mått väldigt dåligt i sina dagar, ja till och med ordet livskriser kan användas känner jag.

Jag ser detta som en väldigt dålig men kanske lätt väg ut ur sin livskris.
Att man finner tröst och styrka i bibeln kan jag på något sätt köpa när man väl bestämt sig för att tro.
Men att tro att vårt liv här på jorden bara är början på vårt liv och att vi sedan lever vidare i himmelen i all evighet tycker jag är helt osannolikt, helt sjukt....ja, taget från den konstigaste sagans värld helt enkelt.

En död människa är död, precis som en överkörd hare är död...stendöd.
Vi hamnar varken i den vackra evigheten eller i helvetet....vi hamnar bredvid en annan döing och Kalle daggmask.
Jesus kommer inte tillbaka....har han dött på ett kors för 2000 år sedan så är han död nu. Död då, död nu....stendöd.

Vill man verkligen tro så visst kan man se saker på ett sätt som pekar åt det hållet.
Men att det låter helt orimligt är tydligen inte så noga.
Om en människa som nästan dött säger att han sett ljuset på andra sidan så tror han på detta.
Att det finns hundra starka lampor på ett sjukhus ser jag som en troligare anledning att se ljus.
Vet någon verkligen vilka drömmar vi drömmar i ett nära döden läge ??
Att vi i ett sånt läge kan inbilla oss, drömma eller mitt i att vi mår så otroligt dåligt inte vet var vi är alls låter självklart för mig.
För dom kristna så låter det troligt att jesus kommer och möter dom i en tunnel där man ser hur ljust det är på andra sidan.
Är det verkligen rimligt att en snubbe som varit död i 2000 år kommer och möter oss när vi dör ??
Han måste ju då möta en per sekund eller så....knepigt läge
Det här stället....evigheten innehåller vacker natur och hus och grejer....och där ska man vara och dricka vin och äta frukt....har jag hört.
Var får man färgen till husen ifrån...var får man vinet ifrån.....finns det färghandel....vem jobbar där....
Låter detta rimligt...NEJ, det låter som en saga och påhittade sagor är inte sanna.

Om man inte tror som jag så är det enbart för att man inte vill tro det....
Inte vågar att tro att vårt liv tar slut....
Inse fakta....livet på jorden fanns innan vi föddes och det kommer att finnas när vi dör...det går jättebra utan oss.
Dom kristna tycker att vi är fega som inte vågar ta till oss jesus.
Jag vet vem som är fega....jävligt fega och livrädda.
Dom pratar mer om helvetet än om himmelen och alla pratar om hur förskräckligt hemsk det är där och dom är livrädda att komma dit...MEN HALLÅ...ni är ju så säkra på att dom som följer jesus väg och tror på honom kommer till himmelen så vad har ni egentligen att vara rädda för.
Verkar helt onödigt då ni inte hamnar i helvetet ändå....
Osäkerhet...osäkerhet....osäkerhet....
Helvetet är ju inte ett ställe som vi "icke troende" är rädda för...bara ni har problem med det stället....

Lev livet och njut så mycket ni bara kan....
Att vänta på någonting som aldrig kommer att hända känns riktigt idiotiskt...bortkastat.
Om ni inte mår bra i livet så finns det andra sätt att lösa dom sakerna än att kasta er ner på marken och skrika att jesus är god....jesus är allt....jesus är livet...
Jesus har väldigt lite med livet att göra....inte ett skit faktiskt.

Kan inte låta bli att klippa över lite åsikter, tankar och övertygelser från detta forum....ENJOY...:-)

Vi ska vara ett salt i föruttelsen, ett ljus i mörkret, en kristusdoft bland människorna. Detta skall vi utbedja oss om, så att Herren Kan använda oss som han vill. Vi ska vara spridare av evangelium, ett levande kristusbrev. Detta skall vi vara för vår Herre, som räddat oss från helvetets brinnande plåga där det är 2.000 grader varmt.

Orsaken till att det blev jordbävning berodde på att personerna i dödsriket i jordens innandömme skakade.
.....kanske troligare för att jorden är uppbyggd av mängder med plattor som ständigt rör sig......
Och du Broder har svårt att nämna namnet Jesus,Är det för att du tror att du är fullkomlig.Fortsätter du som du gör här kommer Gud att reagera med kraft
.....fy fan, nu kan inte den brodern sova mer den här månaden i alla fall....
Det är lättare för en kamel att komma igenom ett nålsöga än för en rik att komma in i Guds rike.
....är det därför kyrkorna tar kollekt alltså....man får inte ha pengar....skänk lite till mig, jag behöver ett par nya byxor.

Vi lever i den sista tiden då det gäller att ha allting klart med Jesus! Detta har jag själv blivit påmint radikalt efter att min fru och vårt nyförlösta son dog innan jul. Det är vad Jesus gjorde på påsken som gör att vi kan bli frälsta om vi tar emot honom.
.....hjärntvättad kanske eller fullproppad med heroin....I don´t know.

Påven har försökt trösta italienarna efter den fruktansvärda jordbävningskatastrofen då 300 människor miste sina liv. Jag tror att om man verkligen skall bli tröstad så behöver man Jesus. Och hade den personen som dog Jesus, så finns det ett himmelskt hopp, och då behöver man inte sörja på samma sätt som de som inte har något hopp. Dessutom finns det uppståndelse om man tror på Jesus!
.....så enkelt det kan vara....undrar om påven sa så också....

Jag har ett kort på Jesus från krisinebergsgrottan. när man vänder kortet upp och ner så ser man att Jesus står på ormens huvud. Och ormens tunga hänger ut ur munnen som om han vore död. Ja, sannerligen ormen = satan är besegrad. Halleluja Kamrater!
....men hallå, tänk om ormen trodde på jesus då.....
Jesus Kristus vill ha en 100 procent ren o trogen brud
.....men själv var han en stor "hooker" och slampa runt eller ??.....
Tror ni mig om jag säger att två änglar har tagit mig ett varv runt månen.
...............ljusblo tippar NEJ.......................Jag var 12-13 år när det hände. Var ej frälst då, men fick ett änglabsök mitt i natten. Hade tidigare i mitt liv bett till Gud om att få se saker och ting utan att få bli rädd. Har fått se mycket i den Andliga världen. Änglarna kom med en farkost som dom ställde mig i, sedan eskorterade de mig runt månen för att jag skulle få se hur det var på baksidan av månen. Farkosten var som en gasoltub med ett fönster vid mitt ansikte för att jag skulle se. En ängel på var sida om farkosten, dom gav mig frid i min oro. En fantastisk resa var det. Jag är inte tokig, men ni får tro vad ni vill.
...............ljusblo tippar JA, på påståendet tokig.....NEJ, på resten......................
Jag kan säja det ljus jag fick uppleva när jag blev född på nytt , det var så otroligt underbart , men det finns inga ord att beskriva .
......hur fan kom du in egentligen ??.....
det ligger mycke i vad ljusblo säjer.
......yes, yes, yes...:-)
ljusblo. Det har du rätt i..
....oooo, yes......:-)

jag är orolig över om att många i Sverige är vilsna.
......ingen är så vilsna som ni "brothers and sisters".....

Men jag tycker att det är mycket konstigt att ett världskrig eller ett hemsk stor kaos har inte kommit ännu, som borde vara här redan nu.
jag antar att Herren bestämmer att välja en tidpunkt som är mycket passande.
..klart att han gör....han väljer allt korkskalle...eller så är han död sedan länge och bestämmer inte ett dugg...ehhh..JA
vill jag säga att djävulen är mycket duktig på att predika och på olika sätt näsla sej in hos speciellt svaga människor.Får han nageln tar han hela näven.
......vilken jävel !!!!.....klipp naglarna alltså....

tack för hjälp i bön har själv klarat att gå till toan idag tack jesus
......om dom behöver hjälp...JA.....om dom får någon hjälp genom jesus....ehhh.NO NO NO
Stort - Större!

Att bli frisk från en sjukdom är något stort. Att få synderna förlåtna är ännu större!
Men Gud är störst.
.....i det läget så kunde jag inte låta bli att i forumet skriva....
Jag har förresten en padda i min damm....han är verkligen större än störst...:-)
....hahahaaa, tycker jag.....konstigt att dom inte går på jakt efter mig....hahahaaa

NÅGRA FINA EXEMPEL PÅ HUR DESSA MÄNNISKOR (VRAK) MÅR
Jag har bland annat träffat en på Rättpsyk.......där var du ja....din vardag kanske, kyrkan-rättpsyk-kyrkan-rättpsyk...
Ja alla är oroliga att hamna i dödsriket helvetet ...no, bara ni faktiskt....
Ja jag vill ha förbön mot min yrsel o depression ....hjälper det alltså....ett glas vatten och en bibel ut genom fönstret tycker doktor ljusblo...
Jag har fortfarande jobbigt.
Men kan nog vara på väg att bli bättre.
Så småningom.
Tack för era böner.......hmmm, magproblem tro....är bruna böner bra då?? :-)
Ja, vi behöver hjälp. Du då, behöver inte du hjälp ?.....men jesus hjälper väl till med allt...tydligen inte.
Ni behöver hjälp!!!!!!!!!.....hahahaaaaa...detta säger dom till varandra...

Ja, det är tur att det finns en som kan trösta oss = Jesus, när det går oss emot.
Halleluja!.......hur kan det ständigt gå er emot när ni håller jesus i handen....skål ta mig fan...
Känns skönt att Jesus finns när GAIS återigen förlorade snöpligt.....hurra, lite humor....skönt att det kommer en ny match nästa vecka....
Jag har fått ont imagen för här har vi på Gästboken gett verser från Bibeln. Jag gråter.......jag och jesus också....snyft....fräs jesus...ffffuscccffff....såja.

Jesus,Jesus gå ej mig förbi, då du andra bönhör gå ej mig förbi. Jesus, Jesus. . . . . . . . . . . . . . . . .....men hallå, han har väl dejt med någon i tunneln.....
Jag tittar numera inte på TV program dom är hjärndöda.....ehhh, okej....dåliga menar du eller ??
Men vad jag menade var att personliga problem har vi alla, och för vissa kan det vara riktigt jobbigt.... men de har ett hopp i Jesus även hur mörkt det än kan vara ibland......nu är det mörkt igen...
har idag fått en tid hos doktor tack för bönehjälpen.....är det så man kommer före i sjukhuskön....
Jo,jag har gått igenom många faseri mitt liv. Huvaligen! men det kanske är annorlunda med mig. Gud har tagit min själ ut ur min kroppen en gång......men du sprang efter, stoppade honom och slängde in själen i dig själv igen....hmmm, vilka bilder.
Det är en kamp mellan änglar o demoner varje sekund ,o utan GUD o Jesus Kristus är vi ingenting.....jodå, visst är ni det....ett gäng livrädda och dörädda krakar som tror på sagor....
Var finns det en annan kristen sajt man kan skriva på därför det ligger en hund begraven i denna gästbok......känner att det är dags att dra härifrån...död hund luktar säkert inte konditori...
OCH HÄRMED HAR VI STÄNGT JESUSAVDELNINGEN....VILA I FRID.

Dagens bilder består av paket som jag fått idag.
Nej, jag fyller inte år idag....
Inser att postmannen måste tro det...



 
Ingen kommentar....
Imorgon är det fredag och den brukar efterföljas av helg.
Det ska bli sol på lördag...;-)
Jaja, vi konstaterar bara att det är helg, så får vi se vad som händer, här och eventuellt där.
 

Inga kommentarer: