HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 2 september 2012

Sjuk arbetare...

Hej hallå...
Jo, jag vet att jag inte borde vara här.
Lovade ju annat.
Jag vaknade, knappade på vädret på datorn med ett öga öppet.
Kunde se att vädret skulle bli ungefär som jag mådde...
Inte alls bra.
Eftersom jag inte tror på någon högre makt så fixade jag det jag absolut har en tro på.
Kaffe...
Bestämde mig samtidigt att jag inte åker till landet.
Satt med huvudet tungt i mina händer under stora delar av förmiddagen.
Ibland försökte jag ta mig för något.
Vid fyratiden, ungefär då vädret skulle bli bättre men faktiskt blev sämre så blev jag sämre och gav upp det lilla arbete jag ändå gjorde.
Jag är inte frisk...
Antagligen fröken cancer som nu sätter tänderna i mig.
Under kan ske och kanske är jag bättre imorgon.
Det bästa med mina måndagar nu är att jag verkligen hinner känna efter och eventuellt meddela skolan innan någon hinner sakna mig där.
 
Idag har de sista två panelplankorna utmed den väggen kommit på plats.
4 meter och 29,5 centimeter långa.
Där har vi längden (eller bredden) på mitt sovrum.

Fortfarande arbetsplats i mitt hus.
Snaaart ska sovrummet bara vara fint och mysigt.
Den där kontakten där nere ligger där, målad och klar så den ska jag klämma upp innan natten  tar mig i sina armar.
 
Eftersom det är den 2:e idag så vill jag påminna om hur det såg ut här i sovrummet den 2:e juli.

Jo, det har faktiskt minskat en del i den här högen idag.
Känns som julafton att öppna kartonger som man inte sett på länge.


Inga kommentarer: