HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 23 augusti 2012

Inget jobb, bara shopping

Nej, det ska förstås aldrig hända igen...
Jag var inte här igår, men i ärlighetens namn så händer det inte världsmassor här dom dagar jag jobbar.
Igår var jag till på köpet i Linköping vilket innehöll promenad, god mat och en massa snack.
När jag kom hem (kl.23:30) så var det bara att börja att flytta saker.
Måndag var dagen då allt skulle ha varit borta från det så kallade uterummet...
Så var ordern, men plötsligt kom nya order.
Sakerna ska bort innan torsdag morgon.
Jiipii...bara att sätta på kaffet och börja bära.
Mitt prydliga vardagsrum såg sedan ut så här...och det var saker åt andra håll i rummet också.

Dom här (Finspångs brunnsborrning) har varit på besök här i två dagar.
120 meter rätt ner i berget om jag inte minns helt fel.

....och efter deras besök så sticker nu dessa små saker upp ur golvet i "uterummet".
Fortsättning följer på måndag när Söderköpingsgänget tar över och slutför installationen bergvärme.

Det kom ett paket...
Det efterlängtade paketet från mixin.

Ser spännande ut men vågar idag inte testa om alla fyra bokstäverna verkligen kommer att få plats på toadörren.
Undrar om jag ska limma dit dom....hmmm 

En skylt som vi får se var den kommer att hamna.
Jag håller fullständigt med budskapet här och känner att jag nästan drunknar av leenden på min arbetsplats och det gör att man orkar och vill åstadkomma bra saker där....och självklart le tillbaka.

Titta, jag har köpt en julpryl...
Jag som inte firat jul på några år kanske kommer att få till det riktigt mysigt i år.
Den här kan fyllas med ett eller flera värmeljus och kanske ställas på spishyllan.

Miniugnsformar som känns lite lagom för en ensammen pojke.
Snygga är dom också.
 
Det var någon lite småsak till i paketet men dom får dyka upp när det blir mer naturligt.
Alla dessa saker var på rea så det sammanlagda prsiet var klart pluttigt.
 
Måste erkänna att jag beställde en annan sak nu ikväll.
Två stycken likadana mattor från Ellos.
Nej, berättar inte hur dom ser ut.
Köket kommer dom att hamna i kan jag säga.
 
Fick igen nu en väldig lust att köpa en ny kamera.
Jag har inte bott in mig här så pass mycket att jag vet hur mycket jag kan spendera, men det ska nog ordna sig...
En Nikon 3200 vore något....helst såhär röd.

 
Läste nu på kvällskvisten i senaste vi i villa om lite rengöringstips för köket...och blev plötsligt törstig.
 
"När skärbrädan av trä ser lite trist och och kanske har skrovlig yta strör du grovt salt på brädan.
Dela en citron och skura sedan skärbrädan med citron och salt."
 
Mums...
 
Snart är det helg och det tycker jag känns bra så att jag hinner med lite saker här hemma.
Ska hämta tapet imorgon igen så sovrummet ska vara helklart söndag kväll..;-)
 
 

Inga kommentarer: