HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

tisdag 28 augusti 2012

Köksmattor


God kväll...tänkte jag säga men det känns lite sådär då klockan slår ett på natten om några få minuter.
Efter en lång arbetsdag (07:45-17:45) så tog jag en sväng upp på stan.
Inte igår vill jag lova.
Fick bara lite lust att se om det fanns något kul att köpa att ta på sig på skolfotograferingen.
Det gjorde det inte.
10 affärer och det var i nte ens nära att jag fick lust att köpa något.
Antagligen är det jag som inte har någon smak längre....fast innerst inne så är sanningen i alla fall i mitt huvud att "fan, så fruktansvärt mycket fult skit dom har i butikerna"
Enbart fult skit och det är inte lite fult heller.
Det vore en sak om jag blivit för gammal för att tycka att något är snyggt men det är ju för sjutton i så fall precis tvärtom.
Man lär bli fjorton och ett halvt år äldre bara man ens funderar på att plocka upp plånboken och köpa en av de skjortor som alla butiker har.
Alla har verkligen samma skit också, la jag snabbt märke till.
Konstigt...
I sista butiken jag travade in i pratade jag en stund med hon som jobbade i butiken.
Nej, jag vill inte ha henne...
Jag pratade, sa jag...
En av förklaringarna till det enormt sorgliga utbudet kunde vara i en kort mening hon sa.
-Det är höst...
Nu tycker ju inte jag att det är höst, men jag fattar ju att butikerna ligger ett par månader före på den punkten.
Jag menar, vi är ju bara några blink ifrån att upptäcka tomtar och annan julmust i reklamblad och skyltfönster.
Varför man sen inte kan ha en kortärmad skjorta för att det är höst begriper jag inte. 
 
Större succé att jag fått mina beställde köksmattor.
Inte mycket höst över dom.
Inser att jag inte vill ha det här köksgolvet.
Kanske går att måla...
Mattorna är om man vänder på dom grå med vita blommor.
Tvärtom med andra ord.
Ska jag då ha vitt golv, eller grått ??

Den här rackarn har idag kommit och bosatt sig i mitt hem.
Större schabrak än vad jag väntat mig, men att få varmvatten utan att elda känns fantastiskt.
Vi får se hur jag kommer att välja att utnyttja det där "uterummet".
 
Jo, jag somnade när jag kom hem klockan åtta och fick några timmars sömn då.
Nu är matlådan och den här uppdateringen klar så nu hoppar jag ner under täcket igen.
I min säng....tänka sig.
Fotograferingen får jag ta på mig en vanlig gammal trasa som ni förstår.
 

Inga kommentarer: