HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

söndag 5 augusti 2012

Tapeten på plats



Tapeten är uppe i hallen.
Ja, i halva i alla fall, för det var så långt en rulle räckte.
Insåg att det inte fanns någon bra lösning till att få en rulle att räcka så det kändes bättre att stoppa in den en bit under elementet t.ex.
Det får bli en rulle till...
900:- till....
En sak är säker, att det blev väldigt annorlunda i hallen.
Säkert jättebra när alla lister är ditspikade och allt skrot som nu ligger på golvet, senare är borta.

Dagen var skit en bra stund...
Jag får skylla mig själv
Tur att man blir straffad.
Jo, vid elvatiden drog jag iväg in mot staden för tapethämtning och lite annat.
Bestämde mig för att vänta med fruksoten tills jag kom hem igen.
Hmmmm...
När jag tankat, hämtat tapet och gjort ett besök på Jula så råkade jag ju befinna mig nära Willys.
Kom på några saker jag skulle behöva så jag gick in.
DÅ.... känner jag att jag inte ätit frukost och att jag är sååå hungrig.
Syndar ner en påse jordnötter i min korg med allt det andra.
Tänker att jag tar bara några på väg hem så att jag inte dör innan frukosten hemma.
Hmmm....
Halva påsen var slut redan innan jag kommit ut på motorvägen.
Utan att jag ens vara medveten om det.
När jag kom hem så låg det några stackare på botten.
Frukost var inte aktuellt längre.
Jag var äckligt mätt och nöjde mig med att sätta på kaffe.
Till kaffet så kastade jag i mig dom sista nötterna.
Lika bra....
Magontet kom på nolltid och den talade om för mig att jag hade två alternativ.
Lägg dig ner eller vräk i dig fler nötter.
Jag la mig ner ute på altanen.
Magen värkte och jag somnade.
Sen var jag inte pigg förrän ett antal timmar senare.
Det hade ju inte jag tid med, med som sagt det är bra att det känns när man är dum i huvudet.
Att få komandot att gå och lägga sig är ju det bästa med att äta lchf, för då existerar inte det komandot.
Tur att man har arbetsdag till typ halv tolv på kvällen så att man hinner något ändå.
Jag hann med både det ena och det andra både ute och inne innan jag kopplade in kameran här i datorn och tog min kopp kaffe och slog mig ner här på stolen.
DJ Clabbe tog över radion efter radiosporten och det är inte illa minsann.

Imorgon så inser vi väl att det är lite av en examensdag.

Jag får städa, fixa och självklart jobba vidare och sen ta en massa kort som jag får visa upp här.
Det är ju liksom dagen då jag skulle vara klar.
Skulle....

Snyggt av Lisa Nordén i OS idag.
Silver i Triathlon.

Jonas Colting uttalade sig både i radiosporten, expressen och framför allt på twitter.
Han gillar inte Pia Hansens uttalande efter en hennes guldmedalj senast.
Att hon tränade två dagar i veckan och käkade bullar resten av tiden...

Till Expressen sa han att "Efter lerduvor, ponnys och segling så kom äntligen en riktig svensk medalj som är dränkt i blod, svett och tårar!"

Förresten så kollade han visst upp sin kropp i veckan hos en sjukgymnast eller vad det var.
En bild därifrån...
Nog för att han älskar tårta men att han äter bullar veckan lång tror vi inte.

Kul dag väntar imorgon,,,,utan nötter.



Inga kommentarer: