HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 1 augusti 2012

Dörrar uppe i hallen

Hallå...
Anledningen till att jag åker till min sommarstuga är väl bland annat detta.
Smyga halvsovande ut till den inbjudande soffan med en kopp kaffe i handen.
Fantastiskt....i alla fall när solen sken.
Det gjorde den i morse....dock endast då och då under resten av dagen.

Eftersom jag har fiskar så måste jag såklart ta hand om dom.
Mat jublar dom högt över och lita på att dom märker när jag kommer smygande med kaffekoppen på morgonen.
Svårt att ta kort på dom...
Det här är den som är näst störst...

...och här kommer samma fisk igen.
Dom vill gärna att den där bollen ska vara en stor matbit men tråkigt nog så är det en termometer.

Om ni har tröttnat på jordens alla jävla bär i den här bloggen så kommentera ordet "bär".
Då vet jag...
Detta var allt jag fick ihop till fruksoten idag och det är bara att inse att snart är jordgubbsäsongen över.

Stabilt med druvor jag har år.

...och detta är hallon...
Just det, hallon...

Titta vilka snyggingar som slagit ut sedan senast.


Passionsblomman slingrar sig iväg, både upp i soffan, långt under altanen och ner i dammen.
Min avslutningsblomma från sexorna.
Kom inte tillräckligt nära här...
Massor av röda rosor ser man men dom lilla klematiserna är svårare att se just här.

Hemma igen och eftersom jag satt både igår och idag vid sjön och skrapade och sandpapprade en hel massa så kunde jag spraya allt det här nu ikväll.

Några dörrar fick jag upp och den här toalettdörren fick även sitt handtag ditsatt.
Så här blev det på den vita insidan...

...och så här på den grå utsidan.
Det ska dit en träbit på handtaget också men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den...färgmässigt alltså.

Ytterdörrar...och innerdörrar.
Inte illa minsann.
Snart tapet.

Ja, jag stannade till på Djurbergs i Söderköping på hemvägen.
Jag handlade lite svart färg till det svarta rummet.
......................
Ja, jag vet inte varför jag återigen gick in i det inre (roliga) rummet.
Nedsatt i pris "big time" så kunde jag inte låta bli.
Den är gigantisk.

Inga kommentarer: