HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 13 augusti 2012

Måla var det...

Min sista mening igår lät något i stil med att "jag vill måla".
Vid det här laget så borde jag veta att det inte bara är att sätta igång och måla i det här huset.
Visst vet jag...
Givetvis så ska man tvätta av ytan med målartvätt.
Här får man dock ändra "tvätta av" till skrubba, torka, fila, skrubba och bomba och några sandpapper och ett par dussin tvättsvampar senare så är det okej..
Inte mer, men okej...

Eftersom jag är bortåt 92 % krasslig även denna dag så tyckte jag att måla är inte jobbigt, det går bra.
Efter en timmes skrubbande och allt det där andra så var det inget kul längre.
Då hade jag inte tvättat rent det första fönstret...
Kolla...
Målat med brun färg som blekt sig och flagat av sig kan man tro.
Så är det inte...

Bara att börja skrubba så ska vi se...

Här har jag skrubbat den delen som lyser upp...

Syns det att jag skrubbat till höger och inte till vänster?
Det blir en sån sanslös skillnad.
Jag är bu alltså inte klar med höger sida...
Jag höll på i över en timme...
Gissninsvis så kommer rengörandet att ta närmare fyra timmar.
För ett fönster................
Konstigt att det tar ett tag innan jag blir färdig med allt.
Jaja, jag ska bo här resten av mitt liv så...

Roligare att gräva och spännande att se var berget tar vägen.
Här stupar det rätt ner och jag är inte nere än.

Nu har jag målat lite grått (ledstänger i trapp och en list) och sorterat lite kläder så att jag har något att ha på mig i veckan.
Hade ingen lust att sätta på en ny kanna kaffe nu (ja, jag är sjuk...) så jag testar det här teét istället.
Mumsigt...
Köpte det härom veckan nere på Ica Brasken i Norsholm.
Dom verkar ha ett intresse för te där.

Jobb imorgon blir kul..(nae, då är jag såklart inte sjuk)

Jordbävning i Iran och hundratals byar raserade.
Iran har mindre än ett dygn efteråt slutat att gräva och leta efter folk.
Dom säger att dom har kollat alla ställen och det finns inga fler att rädda.
Hmm...bor alla i Iran i tält eller ?
Hahaaa, vilka stjärnor.

Grattis medicinindustrin att adhd blivit en sån snackis...
Användandet av medicinen har ökat massor och läkare är såklart utbildade (avlönade) att ge medicin.
Att ge adhd-folk och andra pillersmaskare ett tips att testa lågkolhydratkost kanske vore något.
Kanske...
Men varken läkare och framför allt inte medicinindustrin vill att folk ska bli friska.
Dom vill ha dom okej...
Du måste äta medicin varje dag i resten av ditt liv och då kommer du att må okej.
Bingo...

Varför bryr sig så många länder om kriget i Syrien??
Jag menar, syrierna bryr sig ju inte...


Visst ja...
Såg en bild på min sovrumstoa idag.
Då slog det mig att jag, kissnödig som attan skulle testa den härom natten.
Gick ju inte...
Jag hade ju stängt dörren och skruvat bort handtaget.
Jag fick kissa i en tom målarburk.
Tror jag ska gå och tömma den nu...hahaaa



Inga kommentarer: