HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 4 augusti 2012

Kvasten

Halloj gott folk...

Det blev inget tapethämtande idag.
Mest för att jag har för mycket att göra.
Jag gör verkligen det mest viktiga nu...bara det...prio numbero uno


Ja, vadå....?
Den där jäkla borsten kunde ju inte se ut som den gjorde.
Ehhh, jag är man, ja...
Det lite trista är att jag nu inte kan använda den, i alla fall inte i den där jordiga och superblöta dammen där jag hade tänkt att sticka ner den.

Hade med lite plantor från landet senast och dom fick ett bättre liv idag.
Skönt nästa år när jag har planteringsställe borta vid komposten.

Trimmern var ute en sväng i den vildvuxna terrängen även denna dag.


Klematistävling mellan den jag planterade när jag flyttat hit och den som plötsligt bara var där efter att jag planterat.
Innan var den där inte.
Min är den med lappen och den är chanslös.

Golvet färdigmålat förutom lite utmed en kant.
Även kört lite väggar där inne idag.
Ska satsa på att få dom färdiga imorgon....och fönstren också.

Ett fönster i köket har jag skrapat bort all färg ifrån och det gick bra så det lovar gott.
Kört igång med lite mer av den äckligt skitiga träinredningen i köket.

Byrån i det vita rummet är nästan inflyttningsklar.

Hängrännorna sköts på framtiden (kort framtid) men farsan var här och gjorde nytta under huset.

Vi testade att elda i köket, vilket funkade.
Att få fram varmvatten blev knepigare.
Nu lever pannan om här så kanske är det något på gång...

Imorgon hämtar jag tapeten och hela hallen blir klar.
Tanken är att också vardagsrummet ska vara helt klart imorgon.
...och så ska jag trimma...
Kläder ska in i garderoberna...
...och antagligen så fortsätter jag med fönster, skåpsluckor och en del kaffedrickande.
Det blir bra...
Jag ser fram emot morgondagen.
Främst för kaffet.


Inga kommentarer: