HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

lördag 25 augusti 2012

Ny kamera tar bilder över ljus i trappan



 
Jodå minsann, dagens bilder är tagna med den nya kameran.
Nikon 3200 är namnet på den.
Nejdå minsann, jag satt precis ihop den så jag kan ingenting om den än.
 
Just det, jag har satt upp ljuslisten bakom ledstången i trappen som till slut kommit upp igen.
Det ska dit knoppar så att dom verkligen sitter fast också men dom ska nog förvandlas från mässingaktiga till silverglänsande först.
Ljuset blev bra och som jag hade tänkt, men att bryta sig in i åtta förpackningar gjorde mig typ galen.
 
Än mer galen var jag tidigare ikväll...
Jag hade mätt, sågat och målat en massa panel ute på terassen.
Jag hade kollat vädret och det skulle inte bli en droppe regn.
När jag gick in för att laga lite mat så var det riktigt fint.
Tio minuter senare så hör jag att det fullständigt öser ner...
Grr...och en hel del värre ord kom då från mig.
Springer ut och försöker rädda situationen.
Barfota sparkar jag till hörnet på panelhögen som ligger utanför dörren.
Ilska och smärta gör att jag skriker än mer.
Tur att man bor i skogen.
Det blev med andra ord inget panelspikande nu ikväll.
Tur att man har annat att göra.
 
Med ont i halsen och en blodig fot tänker jag nu säga god natt och dimpa ner under täcket.
Ja, jag har stora mål med den här helgen.
Sovrummet ska förvandlas från bombnedslag till KLART....och förhoppningsvis fint.
Ärligt talat så har jag en hel lista över annat som också ska hinnas med men det är nog lättast för mig att jag inte nämner vad det kan vara.
Och inget mer regn nu för 17.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka mysiga bilder på "trappljuset" pojken.....det där var en bra kamera du köpt! ;))

lillaaasen sa...

Tack ehhh...flickan...
Skönt att någon liten kvadratmeter kan kännas mysig mitt i allt annat bombnedslag.
Kameran borde vara bra...
Bara den som står bakom den som måste lära sig sin nya kamrat.
Kram