HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

onsdag 14 augusti 2013

Ateister....och andra troll

Jag vet att jag inte är den förste som ska skrika ut när det kommer en forskningsrapport flygande...
Den här borde i och för sig inte ihopblandad med en hög med pengar så det finns hopp för den.
Givetvis så stödjer jag den, annars så skulle den inte lysas upp här...

Ateister smartare än troende
Om vi för några ögonblick blundar, koncentrerar oss och slutar tänka på socker, utan bara på den iden om att någon jesusfigur eller liknande varelse har något som helst med att göra angående livet på jorden idag...
OM en person levde för 2000 år sedan så är den personen död för nästan exakt lika länge sedan.
OM man inte fattar den saken så är man inte smart.
Döda personer kommer inte tillbaka hit.
Döda personer gör inte ett förbannat dugg, förutom att vara just döda.
Om man nu trodde(läs, hoppades) något annat för 2000 år sedan, eller för 200 år sedan så fattar jag den galoppen, men att man år 2013 tror något som helst som pekar i den riktningen, ja, då är man inte helt smart.
Man kan såklart se det på vilket konstigt sätt som helst.
Messi som kan spela boll, tackar alltid någon "där uppe" för målet han gjort och jag misstänker att han tackar för att han fått den talang som han ju har.
Saken är ju den (om man ser det på ett annat sätt) att någon ju måste vara bäst på fotboll och nu blev det Messi.
Nu bor det ju dryga 40 miljoner människor till i Argentina, som inte är bäst i världen på fotboll.
Många har det säkert riktigt jäkla pissigt, men dom jublar och ber åt samma gud som Messi i alla fall.
Alltså kan man inte säga att det på något sätt "lönar sig" att korsteckna till höger och vänster.
Ärligt talat så tycker jag att det är sjukt tramsigt, töntigt och givetvis en otrolig brist på intelligens att tro på något som inte finns.
Att inte kunna leva livet som det är istället för att som många människor gör runt om på jorden, i stort sett bygga upp sitt liv runt gudar och annat larv.
Det är precis samma sak som att jag skulle gå runt och säga att tomtar och troll finns utanför Elsa Beskows sagoböcker.
Att jag titt som tätt skulle besöka ett tomtar och trollhus och lyssna på en satans tönt som pratar om hur fantastiska tomtar och troll är.
Gissa om jag skulle betraktas som mindre smart om jag berättade om detta.
Klart att jag skulle...

Inga kommentarer: