HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

fredag 23 augusti 2013

Morgonpromenad är trevligt

Härligt att börja så pass sent att man i lugn och ro, dock i ett raskt tempo, kan ta en morgonpromenad ner till och utmed kanalen en sväng.
Häng med vettja...
Backen ner från mitt hus...

Ganska direkt kommer tunneln under E4:an.

Och så dyker Norsholm upp...
800 meter stig är över.
Lite roligt att jag på min promenad tog med en sekatör för att knipsa av några lågt växande grenar på den där stigen.
Gissa om jag blev överraskad att någon redan varit där och knipsat.
Måste ha hänt på dom senaste dagarna.

Efter siodär 1,1 km så kommer man ner till ICA Brasken...

...och där svänger man ner höger så har man kanalen där.

600 meter (gissar) senare så kommer man fram till en bro över kanelen.
Därifrån så ser man den höga bron där borta.
Ni ser väl långtradaren?? (om inte, klicka på bilden)
Jag fortsatte inte kanalen utan svängde upp höger.

Och kommer då hit ganska fort.
Linköping 25 står det på skylten och bakom den visar Norsholm upp sig.
En minut senare så har jag svängt av min väg och kommit ner bakom skylten från vänster.
Där svängde jag vänster och fortsatt då på vägen så försvinner iväg upp till vänster. 

Fortsätter in på min skogsstig igen.

Och här börjar jag återigen närma mig tunneln under E4:an.
 
Bara backen upp till mitt hus kvar...

...och så är jag hemma igen efter en otroligt skön promenad, men det var varmt och jag blev svettig.
Det är oroande inför morgondagens aktivitet.
Nu gick jag klockan 09:15, imorgon går starten 11:00 och det är ännu varmare.

Besökte den nyöppnade affären vid Klockaretorpet/Kneippen syd och var så vaken att jag kom ihåg att köpa tejp till nipplarna...
 
Idag fick jag ett sms...
Nae, jag fick fler men det jag tänker nämna här och nu är ett från posten som meddelar att jag kan hämta ut mitt paket från tre generationer.
Komiskt....
Fattar du inte så läs gårdagens inlägg.
 
Coltingpannkakor med grädde och bär till frukost imorgon blir smaskigt.
Ja, och en kanna kaffe såklart.
Vi hörs imorgon kväll.
Då är jag aningen trasig tippar jag.
Då har jag sprungit 42195 meter.
Ja, det måste jag bara göra.
Om jag klarar mitt mål, 3,30 är mer tveksamt.
Antagligen kommer värmen och asfalten att slita ut mig så att jag kommer i mål på 3,50.
Gillar inte den tiden så jag kommer att kämpa emot!
Bye bye

 

3 kommentarer:

maria.hellron@gmail.com sa...

Vad mysigt att få se din promenadväg!!! Så glad jag blev av att se bästa Ica Brasken,är så glad att de har öppnat igen:-)

Maria

Unknown sa...

Tjosan! Hoppas loppet gick bra idag! Lina

lillaaasen sa...

Lina...du får läsa och se;-)

Maria...ja, vad trevligt att du ville uppleva vägen med mig.