HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

måndag 26 augusti 2013

Funderingar

Kan inte låta bli att tänka en del efter en "mindre kul dag på jobbet"...
Det funkar liksom inte och det handlar inte om oss som jobbar där.
Vi vrider oss åt alla möjliga håll för att det ska vara bra och för att det ska funka.
Sanningen är "måste vara så" att barnen och deras föräldrar och det förbannade samhället inte funkar helt ok.
Att man som diabetesmänniska når upp till "blodsocker=27" är så ofattbart och helkorkat...
Varför, när man inte behöver?
Varför?
Resten av barnen ska givetvis inte heller ha blodsocker 27, vilket dom såklart hade idag.
Det jublar inte deras kroppar av, det kan jag lova.
Hur i helvete ska dom kunna ha fokus på det dom ska när dom har ett blodsocker på 27 ??
Impossible...
Hur kan dom då komma upp i 27?
Ja, misstänker här att "den köttfria måndagen" tagit ett steg in i skolan, utan vad jag vet har bestämts och berättats någonstans.
Dom skiter väl i att berätta och smyger in det istället.
Ingen "big thing" liksom.
Vad det blir av det "läs nu detta idioter på livsmedlesverket" är att barnen inte gillar den vegetariska såsen som serverades till makaronerna.
Den smakade väl inte sött...
Det barnen då gör är att bara ta makaroner och ketchup...
Socker och mer socker med andra ord.
Det kan dom lasta in och njuta av.
Jag ska fråga Ann och Linn hur barnen var koncentrerade sista passet igår...

En annan sak är att vi nu går med tvåor och treor till skogen varje tisdag.
Lägg märke till att det inte är kall november än..
Istället är det väldigt skönt ute och torrt och fint i skogen.
Barnen tycker att det är jobbigt att gå till skogen och skriker säkert högt till sina föräldrar att dom måste få slippa skogen.
Alltså måste barnen hämtas innan eller följa med en kompis som hämtas innan skogen.
Det är sjukt att barnen tycker att det är jobbigt att gå till skogen.
Det är än mer sjukt att deras föräldrar inte tycker att det är en kanongrej att vi går till skogen och verkligen ser till att deras barn hänger med.
Barnen orkar inte det dom ska orka....men att sitta och snacka och ha koll på allt och alla under mellis, det går bra.
Hopplöst läge....och det blir fan, bara ännu värre...
Vi lämnar saken, för nu...
 

Hinkar, 10:-/styck på ÖB, det är bra.
 
Embedded image permalink
Jaha, är det så vi ser ut på plan i år...
Härlig bild.
 
Långa dagen på jobbet imorgon och jäklar vad den kommer att bli bra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åh du skulle ju jobba här ute med mina ungar! Vilken härlig tanke du har om dom! (jag väljer ju att läsa mellan raderna på mitt sätt.. *ler* ) Här är dom ute mycket, går till skogen fler gånger i veckan och jobbar aktivt med rörelse och utelek. För mig som mamma är det underbart. sedan är jag ju nördig och ser till att vi lever så hemma med.... för hos pappan får dom det andra... sköt om dig! L

lillaaasen sa...

Jag älskar mina barn och tycker att det är underbart att mötas av deras gigga ögon och glada leenden på morgonen.
Antagligen därför jag blir så besviken när det inte funkar som det borde...