HALLÅ...

HALLÅ...
Klicka på bilderna så blir dom betydligt större...och roligare.

torsdag 1 augusti 2013

Sent kvällsmål

Min lunchlåda som idag innehöll en mix av korv, champinjon, vitkål, purjolök, ädelost, blomkål och en hel del grädde såklart höll mig mätt så länge.
Nu klockan 10 på kvällen slog det mig att jag inte ätit en bit sedan lunchen klockan kvart i 12.
Fortfarande inte hungrig bestämde jag mig ändå för att koka två ägg.
Hittade en burk med  i kylskåpet och tänkte att det kan bli gott till äggen, vilket det också blev.
Gott var det också att doppa okokt blomkål i samma burk, medans äggen kokade.
Som jag sagt ett antal gånger vid det här laget, man lider inte hårt av att äta lchf;-)


Vi bjöds av perfekt väder på Kolmården idag och det var rent av tur att solen höll sig bakom molnen.
Känns lyxigt att ha ett sånt här jobb en sån här dag.
Lyxigt är också att jag börjar klockan 12 imorgon.
Tog en sväng med kameran runt huset nu ikväll.
Vida bakdörren där morgonsolen kan upplevas ser det ändå dystert ut denna gråa kväll.
Kul är det ändå att passionsväxterna klättrar på bra åt alla håll och Dahlian i korgen lyser upp lite med sina vita blommor.
Jag har planer på att förändra den där delen av baksidan, men det blir inte i år.

Här möts blommorna...

Luktärterna som var riktigt segstartade har nu äntligen börjat växa.
Frågan är om dom hinner att blomma också.
 
Det blev 216,4 kilometers löpning i juli och det lär vara mer än dubbelt så mycket som jag någonsin sprungit under en månad.
Augusti bjuder på maratonstart den 24:e vilket ska bli spännande.
Frågan är om jag ska satsa på att klara 3,30 eller om jag ska fega och ta det relativt lugnt i början.
Gör jag det så lär jag inte nå 3,30.
Egentligen så finns det ju ingen vits att bara genomföra och gå i mål på 3,53...
5 min/km ger en sluttid på 3,30,58 så att starta i det tempot låter nog smart, men jag får se till att det inte blir 4,50 tempo istället, för det tempot tvivlar jag starkt på att jag fixar på maratonsträcka.
Tror att jag ska testa att ta ett lånpass med det upplägget att springa ganska snabbt mellan 20-23 km så att jag blir ordentligt trött i både andning och ben....för att tvinga mig att fortsätta en mil till.
Kolla hur fort jag återhämtar mig efter dom snabba kilometrarna eller om jag inte får igång benen alls efter det.
Kan vara bra att veta den saken....
Nu ska jag testa mjukheten på min säng.

Inga kommentarer: